27 maj 2018

Takterasshäng och fanastisk middag

God morgon istugorna. Här vaknade vi lite före kl. 7. Typiskt när man skulle få sova lite längre.😒Igår fick vi uppleva ett ovanligt envist åskväder, det blixtrade och bullrade konstant i 3 timmar, och regnade naturligtvis. Både Steve och jag gillar när det åskar.

Nu har jag ätit frukost, för mycket tror jag, och sitter och jäser. Hoppas maten hinner sjunka undan innan det är dags för Body Pump kl. 10.

Här kommer några bilder från fredagens after work och middag tillsammans med svenska Cecilia och Angela. Vi inledde med att besöka varuhuset John Lewis takterass vid Oxford Circus. Allt var nytt och fräscht och hela golvet täckt av konstgräs. En liten oas mitt i London. Vi kom dit vid tretiden för att undvika rusningen när alla kommer från jobbet och lyckades knipa sittplatser.
Efter takterassen gick vi till en grekisk restaurang som heter OPSO. Cecilia och Angela har varit där tidigare och visste hur gott det var och det var faktiskt MYCKET gott. Jag är lite trött på "vanlig" grekisk mat med torra grillspett och fetaostsallad till förbannelse. Det här var grekisk mat med en tvist och de flesta rätterna serverades i tapasformat. Vi åt, åt och åt, och det var extra mysigt att vi kunde sitta utomhs.

Här är några av rätterna, pastourmas med grillad peppar, dakos-sallad ...
... fetasaganaki, bakad blomkål med currymajonnäs och krossade hasselnötter (måste försöka återskapa den). Vi beställde också pork belly och tzatziki
Sådär, nu är det väl dags att ta tag i dagen och byta om till gymkläder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...