3 maj 2018

Från shit faced till vinfestival

God kväll i stugorna. Hoppas att ni har haft en bra torsdag. Jag kom precis hem från en liten annorlunda Shakespeare-uppsättning av Köpmannen i Venedig på Leicester Square Theatre. Jag visste inte vad jag skulle förvänta mig för typ av pjäs, annat än att det skulle vara lite annorlunda Shakespeare.
Väl där fick vi reda på att en av skådespelarna skulle vara full och de andra nyktra (olika varje gång). Den här gången hade lotten fallit på tjejen som spelade "Portia" och innan pjäsen började så fick vi veta vad hon hade druckit: 1 flaska prosecco och 5 flaskor öl. Hon var ganska i gasen med andra ord😁
Det uppstod en hel del väldigt roliga scener när hon glömde sina repliker eller improviserade men medskådespelarna fick bara hänga med i svängarna😂.
I tisdags var det dags för tysk vinmässa i Soho. För att komma till mässan måste man gå genom en butik som sålde skivor och gå ner i en källare.

Jag och Carina var där och provade viner med liv och lust. Det var runt 25 utställare som hade minst 5 viner var så det fanns inte en chans att man skulle hinna genom alla, trots att vi bara fick små skvättar i glaset (det var ju inte menat som en fyllefest😀)
Vi hittade en favoritproducent vars flesta viner smakade jättegott. De var biodynamiska och ekologiska och hade till och med sockermängden tryckt bakpå etiketten (tummen upp för det) och något så ovanligt som ett bubbel av rödvin. Jag smakade det och det var grymt gott!!! Vinproducenten heter Zwölberich och ägaren själv stod vid sitt bord tillsammans med den engelska åteförsäljaren. Jag fick återförsäljarens kontaktinformation och leker med tanken på att beställa en låda.
Man kunde också testa Tysklands häftigaste viner. Det var verkligen en bra mässa, inte så packat heller så man kunde lätt gå omkring och prata med de olika utställarna. En mässa jag gärna skulle kunna gå på igen.
 
Igår blev jag sugen på raclette så efter gymmet gick jag till Waitrose och köpte en förpackning racletteost och tillbehör. Osten luktar kanske inte så gott men smaken är 100 gånger bättre. Jag har ingen raclettepanna utan smälter osten i gamla creme brulee-formar.
Och så avlutar jag med några "busar":-)
Idag låg han och mös i sin låda i solen och kollade på biljard, det var väl lite kul med bollarna som roterade😸

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...