1 maj 2018

Chess

Hej, hej. Sitter och jobbar som vanligt och om några timmar bär det iväg in till stan igen för vinprovning av tyska viner. Carina hade hittat något specialerbjudande som vanligt och jag hänger på😊. Hon är så snabb med sådant där, jag hinner knappt öppna google innan hon skickar olika förslag på aktiviteter😊. Imorgon ska jag dock bara vara hemma och jobba och slappa. Vår värmepanna är ännu inte fixad (vi har bett om offerter) så jag får så lov att pallra mig till gymmet varje dag medan Steve duschar i kallvatten. De har fast hurumånga duscha på hans jobb, eftersom det är en sportplan, men av någon orsak så sparar han sig tills han kommer hem.

Igår var jag då och såg på den efterlängtade musikalen Chess och den var om möjligt ännu bättre än första gången jag såg den, främst på grund av scensättningen (är rätt ord?), Utvecklingen har gått framåt sedan 80-talet och de har lite mer teknik att använda sig av nuförtiden. Den var i en helt egen klass. Mannen som hade Tommy Körbergs roll (den ryska schackspelaren), Michael Ball, lät precis som Tommy Körberg och när han sjöng Anthem så reste sig håren på armarna. Det som jag tycker är så bra med den här musikalen är att alla låtar är bra, vilket är ovanligt. Ofta är 2-3 låtar, max, bra och resten sitter man bara och genomlider. Två andra musikaler som ligger ganska nära CHess är "Kristina från Duvemåla" (surpriiise:-) och Fantomen på Operan.
Teatern Colisseum, som vanligtvis används för balettuppsättningar, är fantastiskt vacker.
Alla skådespelare/sångare var av toppklass, men något annat skulle man inte förväntat sig heller från en uppsättning i London. Ja, musikalen var så bra att nu har jag faktiskt köpt ännu en biljett😀

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...