14 maj 2018

Bowl-söndag och Panic Room-lördag

Hej på er, hoppas ni har haft en bra start på veckan. Min måndag har varit helt ok; gym, jobb och så städade vi lägenheten när Steve kom hem från jobbet vid 12. Nu är det rent och ganska katthårslöst igen.

Igår spenderade jag eftermiddagen vid bowls-planen och såg på när Steve och hans klubbkompisar spelade match. Steves klubb vann med nöd och näppe. Jag satt och njöt av solen.
I lördags var jag på en riktig rolig grej, ett Panic Room. Min kompis Mia hade bokat ett rum (det fanns flera att välja mellan i olika svårighetsgrader) och vi var ett gäng på 6 personer som skulle försöka lösa olika uppdrag, gåtor etc med ledtrådar som vi fann i ett litet rum och ta oss ut på 60 minuter. Vi hade också en "lekledare" som gav ledtrådar om han märkte att vi fastnat helt.

När vi först kom in i rummet var vi först som yra höns som inte visste var vi skulle börja eller göra, det fanns inget som sa att gör det här först och sedan det här utan man fick helt enkelt bara börja någonstans. Vårt Panic Room bestod av två rum och det tog lite över 30 minuter att ta oss ut ur det första och in i nästa rum. 63 minuter senare hade vi tagit oss ut ur båda rummen, med ganska mycket hjälp med den sista uppgiften ...  som egentligen var ganska enkel😀. Dessa Panic Rooms är fantastiska vid teambyggnad, eller bara för att göra något annorlunda tillsammans med kompisar, för man tvingas jobba tillsammans och slå sina kloka huvuden ihop. Det här vill jag absolut göra igen.
Efter evenemanget gick vi till en gammal pub i närheten för lunch, Three Daws, som härstammar från 1400-talet. Jag har varit hit tidigare och maten är alltid bra.
Min förrätt var kalkon i en härlig sås med fänkål och salvia ...
Till förrätt valde jag stroganoff med nötkött, blandade svampar, paprika, grädder och konjak (!!). Rätten serverades med ris men den lämnade jag naturligtvis, behövdes inte alla.
Efter lunchen och ytterligare några drinkar på en annan pub gick vi till en litauisk matvaruaffär som Mia rekommenderade. Jag gillar att botanisera i utländska matvaruaffärer och här fanns massor av godsaker. Kim är på jakt efter den perfekta saltgurkan i London, någon som är lika god som den finländska, och hoppade nästan jämfota när han såg att de sålde saltgurka i lösvikt😁. Både Mia och Kim fyllde var sin påse och när vi kom ut ur affären kunde de inte längre hålla sig utan nästan slet upp sina påsar.
Efter vår matshopping tog vi tåget tillbaka till London och jag kom hem nästan precis när Eurovisionsfestivalen började. Jag kollade alla bidrag men gick och lade mig efter hälften av röstningen, jag skulle ju ändå få reda på resultatet följande dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...