4 februari 2018

Lugn och skön helg.

God söndagskväll. Här sitter vi och myser i vardagsrummet med dörren stängd och elementet på. Busen har fått de sista av sina helgräkor och har slagit sig på ro på en kudde.

Morgonen inleddes med en timmes Body Pump och efter att ha ätit den här lunchen så har jag plöjt avsnitt efter avsnitt av den amerikanska TV-serien Ghost Whisperer som gick i mitten av 2000-talet. Det är typ det mest skrämmande som jag kan se utan att få mardrömmar😨.

I torsdags träffade jag min gamla kompis Carola på middag och obegränsat med Prosecco under 1,5 timmar på restaurangen M Restaurant i Victoria och i lördags träffades vi igen på lunch efter mina två gympass.
Eftersom hon nuförtiden bor i Stockholm med sina två tjejer så ses vi väldigt sällan så vi passade på att träffas ännu en gång i lördags. Den här gången träffades vi i Tooting vilket låg ungefär lika nära för båda två. Vi gick till en liten tapasrestaurang som heter The Tapas Room och ligger inne i Tooting Broadway Market och både åt och drack gott samtidigt som vi tittade på människorna som gick förbi.

Vi delade på en tallrik med ostar och korvar samt padron-peppar och sedan beställde vi ännu var sin tallrik med tonfisk och grönsaker. Jättegott.
Innan vi skilldes åt så tog vi ännu var sitt glas vin på en pub i närheten. Det har varit en riktigt trevlig helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...