14 februari 2018

Glad Vändag

Glad Vändag på er alla! Jag och Steve hade traditionsenlig kortöverräckning i morse. Förutom kortet så gav jag honom även en chokladask. Han gillar allt som är sött, och särskilt choklad😋. Av honom fick jag löftet att han står för allt när vi går ut och äter ikväll. Han tyckte uppenbarligen att det räckte för jag fick inga blommor. Steve är nog en av de minst romantiska män jag träffat😄. För att råda bot på blombristen köpte jag själv ett par buntar mörklila tulpaner och den här skönheten på bilden. Jepp, hyacinter. Här säljer man hyacinter året runt och jag kunde inte hålla mig då krukan bara kostade 3 pund.
I måndags var det dags för SWEAs bioklubb som jag och svenska Cecilia arrangerar. Den här månaden föll valet på det prisbelönta och Oscars-nobinerade komedidramat Three Billboards Outside Ebbing, Missouri. Gå och se den om ni kan, den var fantastiskt bra och innehöll typ allt!!!
Efter filmen gick vi som vanligt ut och åt och den här gången föll valet på den koreanska restaurangen Myung Ga. Koreansk BBQ är bara sååå gott.
Köttet puttrar på grillen.
Vi åt, åt och åt och jag kom inte hem förrän runt kl. 23.
Innan bion hann jag reashoppa lite på en av mina favoritaffärer som ligger alldeles bredvis Piccadilly Circus, The Sting. Den här klänningen tittade jag på redan före jul men tyckte att den var lite för dyr och köpte toppen i samma mönster istället. När jag var inne i butiken en snabbis i söndags, innan jag skulle träffa Carina, såg jag att den var på rea (25 pund istället för 40). Jag beslöt mig för att fundera till nästa dag. Döm om min förvåning och lycka när jag nu såg att den reats ytterligare och nu var endast 15 pund. Jag köpte den direkt. Ibland lönar det sig att vänta😊Färgen är mörkblå, mörkgrön och ljusblå,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...