10 februari 2018

Äntligen helg

Glad lördag på er från ett regnigt och och kallt London! Jag ligger på soffan och myser och maratontittar på en gammal TV-serie, Ghost Whisperer, som jag hittade på vår TV-box. Steve är och spelar bowls. Jag skulle också ha åkt dit och tittat men beslöt mig för att stanna kvar i stugvärmen istället. Mina två gympass är avklarade och på väg hem så köpte jag den här mysiga collegetröjan på GAP. Jag är normalt ingen rosafantast alls, men den här som är lite neonrosa tyckte jag var snygg. Bra som övertröja på väg till och från gymmet eller när jag är ute och går i sommar.
Igår åt Steve och jag middag på vår lokala franska restaurang LAffaire. När vi kom dit så pågick happy hour ännu och Steve föreslog, till min stora förvåning, att vi skulle beställa var sin cocktail. Steve brukar inte dricka cocktails så ofta så jag trodde att han halkat i duschen och slagit i huvudet😀. Vi beställde var sin Margarita som var farligt god och fräsch och som bara innehöll tequila, contrieau, lime juice och salt på kanten.
Jag valde leverpate till förrätt ...
Och en stek med grönsaker istället för potatisgratäng till huvudrätt.
Eftersom Steve inte beställde någon förrätt så slog han till med efterrätt istället. Restaurangen gör en grymt god chokladsouffle. Man måste vänta 10 minuter på den dock eftersom en souffle inte kan stressas😀 Det var uppenbarligen vad kocken gjorde igår eftersom han öppnade ugnsluckan för många gånger vilket ledde till att soufflen blev platt som en pannkaka. När det hände kom ägaren och ursäktade förseningen och sa att de måste göra en ny men att Steve får den gratis istället på grund av den långa väntan. Här kan man tala om service😀
Jag avslutar inlägget med lite Busen som vanligt, eller kanske jag skulle säga Nicke Nyfiken. Han vill sticka sin näsa i allt, vår lille rugguggla😍

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...