6 januari 2018

Hänt sedan sist

Long time no hear men så har det inte hänt alltför spännande saker heller sedan jag kom tillbaka till London, jobb och gym summerar allt ganska bra.

På nyårsafton var vi bara hemma. Först gick jag ett pass HIIT på gymmet och sedan mötte jag upp med Steve i shoppingcentret för att handla mat till kvällen. Vi var lata när det kom till förrätten och köpte en färdig variant med kammussla i gräddsås och parmesanströssel. Väldigt gott. Till huvudrätt blev det den välbeprövade pork bellyn a la Gordon Ramsay. Den enda skillanden från receptet är att vi har köttet i ugnen i ca 4 timmar istället för 2,5 timmar för att fettet riktigt ska smälta in och fläsksvålen bli knaprig. Ingen vill tugga fläsktuggummi. Till köttet åt vi butternutpumpnät och gröna bönor. Vi skippade desserten.
Har ibland försökt jobba undan lite på kvällarna och då har det sett ut så här. Liiiite distraherande måste jag säga
Igår besökte jag min läkarmottagning för att ta lite sprutor inför Maldivienresan som jag borde ha gjort för åratal sedan. Morsan berättade att hon tagit sprutor så då tänkte jag att jag kan väl pallra mig iväg och göra det också. Jag hade först bara tänkt ta stelkramp men när jag väl befann mig hos sköterskan så berättade hon att stelkrampsvaccinet kombinerats med vaccin mot hepatit A. Sedan rekommenderade hon också en spruta mot tyfus och polio så nu är jag "upptoppad" för många år framåt. Hon föreslog också rabiesvaccin men det skulle inte hinna verka innan jag åkte i väg så det får bli någon annan gång (man måste ta 3 sprutor). Dessutom lär det nog inte finnas alltför många "vilda" djur på vår lilla atoll:-). Sköterskan satte en spruta i varje arm och idag har det känts som om jag haft världens träningsvärk i armarna. Alla de här vaccinen var gratis och om jag hade velat ha rabiesvaccin också så hade det kostat 95 pence per spruta. Man kan verkligen inte klaga på den brittiska sjukvården

Idag har det varit kallt här i London. Jag riktigt frös när jag gick till mina två pass på gymmet. Vi hade tänkte på att åka till en turkisk restaurang i West Kensington på middag ikväll men tanken på att ge sig ut i kölden var för motbjudande, trots att vi funderade på att ta en Uber. Istället gjorde jag en krispig omelett med "ostskorpa". Jag är normalt ingen omelettfantast alls utan tycker att de är för slemmiga, men när jag hittade receptet på den här varianten på den här bloggen så har jag blivit frälst. Jag smälter först ett par nävar hårdost i stekpannan innan jag häller över 2 uppvispade ägg. Ibland steker jag lite lök i pannan innan jag strimlar över osten. Omeletten kan man fylla med vad man vill.
Imorgon ska jag och min kompis Carina gå på en spännande show med middag kallad Beauty and the Feast i ett valv med det passande namnet The Vaults under en tågbro i Waterloo. Vi vet inte riktigt vad vi kan förvänta oss men bilderna därifrån ser fantastiska ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...