11 januari 2018

Galleri- och restaurangbesök i Vauxhall

God kväll i stugorna. Här är snart jobbdagen över och jag kommer snart att kasta mig på ett par tåg för att möta upp med finländska Cecilia (jag har ju två kompisar som heter Cecilia:-) och Mia på middag i Canary Wharf där Mia jobbar.

Först ska jag iallafall lägga upp lite bilder från i tisdags när Anette, Angela, svenska Cecilia och jag träffades på middag på restaurangen Pharmacy 2 som ligger ca 10 min. snabb promenad från Vauxhall station. I anslutning till restaurangen finns också ett galleri med gratis inträde så vi gick dit först. Det var ganska roliga och intressanta installationer och föremål och några skulle jag till och med kunna tänka mig att ta hem:-). Galleriet stänger kl 18 och vi kom dit en kvart före så vi var de sista där. Skönt att slippa trängas.
Dom här glasföremålen blev vi alla förälskade i. De föreställde kuddar och ballonger i olika grader av uppblåsning.
Den här figuren känner man igen från en gammal amerikansk tecknad film.
När vi sett klart så satte vi oss i en tom restaurang, och så förblev den resten av kvällen. Det kan inte ha varit kul för personalen att stå och knappt ha något att göra. Maten var iallafall jättegod.
Restaurangen heter Pharmacy 2 och var inredd som ett apotek. Lite kul tyckte vi.
Jag beställde råbiff till förrätt och den formligen smälte i munnen.
Till huvudrätt valde jag stekt fasan som serverades med ett ägg och anjovis. Jag beställde också zucchini till men när rätten kom så var det ugnsbakad pumpa, som inte stod på menyn:-). Mig gjorde det inget, jag är helsåld på ugnsbakade pumpor efter söndagens middag.
När vi ätit och betalat började vi gå tillbaka mot stationen men tog en sista sängfösare på en mysig pub som vi passerade. De mysigaste pubarna hittar man på sidogator.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...