8 januari 2018

Engelsk panto

God kväll från ett fortsättningsvis kallt London, brrr. Det skulle inte vara så farligt om det inte var så blåsigt.

Igår trotsade Carina och jag dock kölden och begav oss till Waterloo ... via en gammal pub nära Borough Market som härstammar från 1600-talet. Jag hittade en lista på nätet med Londons äldsta pubar för några månader och Carina och jag försöker nu beta av dem. Jag har ovetandes redan besökt kanske minst 1/3 av dem men man kan alltid besöka dem igen😀. Gårdagens pub hettte The George Inn och är verkligen värd ett besök.
Efter var sitt glas vin tog vi bussen till Waterloo och promenerade till ett ställe som heter The Vaults som ligger under jänvägen och som är känd för sina graffiti.
Det rådde full graffitiattraktivitet när vi passerade.
Till slut nådde vi The Vaults där kvällens panto, The Beauty and the feast, skulle hållas.
När vi kom in fick vi hänga av oss jackorna, köpa en drink och vänta tills vi ropades in till matsalen. Showen började så smått medan vi väntade. Det som är gemensamt med alla engelska pantominer, tycker jag iallafall, är att de är lite flummiga, barnsliga och har varken huvud eller svans, men engelsmännen älskar dem:-)
När alla satt sig vid långborden fortsatte underhållningen tills maten kom in.
Jag älskade de olika takkronorna som hängde och spred ett mysigt ljus.
Maten var förvånande god, väldigt grönsaksfokuserad (blir ju billigare då:-) förutom råddjurskorvar som tyvärr var överstekta. Sidorätterna var dock fatastiska, ugnsbakad blomkål, ugnsbakad pumpa, pickles på betor och en fantastisk god osttårta eller paj. Ostfyllningen var otroligt fluffig. Den skulle jag gärna ha receptet på. Jag och Carina åt tills det stod ut ur öronen:-)
När vi ätit gick skådespelarna runt och talade med gästerna.
Efter olika förvecklingar kom tillslut "skönheten" ut som man och allt slutade lyckligt:-)
Summa summarum så kan man väl säga att underhållningen var lite si och så men maten, stämningen och inredningen fantastisk.
Och så måste jag ju avsluta med ett par tre kattbilder. Jag upptäckte att jag glömt att lägga upp några roliga bilder av Elvis och en av hans många sovstilar. Morsan berättade att han ofta börjar hosta när han somnat med huvudet i en filt eftersom han har svårt att få luft😀

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...