26 december 2017

Julen 2017

Hejsvejs. Hoppas ni har haft en god jul och har fått massor av godsaker att äta. Tiden har rusat iväg men här kommer några bilder av vad jag pysslat med den senaste veckan.

Förutom traditionsenliga frissa- och tandläkarbesök (inga hål, jippii), så höll min ena bror Magnus och jag också vårt traditionsenliga "källarglöggkväll". Ingen jul utan "källarglögg". I år hade vi förnyat programmet och inledde med bastubesök innan det blev mat och glögg med ackompanjemang av julmusik, timmarna formligen flög iväg.
Magnus tänder på den i stroh romindräkta sockertoppen för att göra Feurezangenbowle.

Vi har också hunnit göra en liten bubbelavsmakning med ett par engelska mousserade viner som är otroligt goda (har aldrig druckit dåligt engelskt bubbel).
Jag hittade också sockerfri glögg (hur svårt kan det vara att göra sockerfri glögg???) som jag värmde tillsammans med rött vin för att göra den mindre söt ett par kvällar.
Sedan blev det både julbön i kyrkan och god julmat efteråt. Jääättegott som alltid.

När vi steg ur bilen utanför kyrkan var det dock allt annat än en jättegod doft som mötte oss. Det stank gris- eller kopiss över hela kyrkbacken. Det verkade som om någon känt att det var dags att sprida ut piss på åkrarna i närheten just på julafton, eller kanske dagen före.
Elvis är sitt vanliga fluffiga och underhållande jag. Årets nya olat är att äta "änglahår" på julgranen.
Seriöst, hur liten katt tror ni att jag är?!

Titta, jag faller ju nästan av!
Igår roade vi oss med glasunderlägg med munnar, vi skrattade så att tårarna rann😂😂


Man är så snygg som man gör sig😂

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...