17 december 2017

Hemma i Monäs

Så är man äntligen hemma hos föräldrarna i Monäs igen och utan väska  som traditionen bjuder:-) Flyget från Heathrow åkte iväg 15 minuter försenade och har man bara 45 minuters transfertid i Vanda så blir det bråttom. Av någon orsak så landar dessutom Londonflyget läääääängst bort i utrikesterminalen medan Vasaflyget avgår nästan lääängst bort i inrikesterminalen. Den här gången beslutade jag mig emellertid för att jag INTE skulle springa med andan i halsen, hinner man inte så himmer man inte. Det skulle ha varit en 500-meterssprint isåfall och sån kondis har jag inte, med tung dator i ryggsäcken och tax free-påse:-). Jag hann i tid med ca 5 minuters marginal. Killen vid gaten smålog lite när jag kom rusande:-).

Så här är snöläget för tillfället, lite bättre än ifjol, men det skulle gärna få komma 10 centimeter till.
Jag tränar i stort sett varje dag i London och när jag kommer hit på sommaren och julen så försöker jag hålla igång styrkan och kondisen eftersom jag inte vill börja från 0 när jag är tillbaka. Som tur var hade min bror Magnus ett kort styrketräningsintresse när han ännu bodde hemma och morsan beställde en pressbänk med vikter från Hobby Hall. Det är nu de vikterna som jag använder tillsammans med kroppsvikten och det räcker mer än väl för att få svetten att bryta ut. Jag brukar göra olika träningspass som jag hittar i träningstidningen Fitness och Hälsa, grymt bra tidning om man vill träna hemma. Träningsvärk garanteras. Det är så skönt 45 minuter senare när man kört igenom kroppen så svetten rinner.

I somras hittade jag den här sockerfria proteindesserten och blev helt fast, salmiak är ju bara så gott. Den innehåller 4,1 g/100 g kolhydrater så jag kan godkänna den i måttliga mängder (burken innehåller trots allt 160 g produkt så det blir snabbt nästan 10 g). Jag skulle dock önska att den var fullfet (den här innehåller bara 0,2 g fett) för att den skulle mätta längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...