31 december 2017

Årets sista dag

Så är jag tillbaka i London igen. Tillbakaresan gick utan problem, även om vi kom fram 40 minuter efter utsatt tidtabell men det berodde på stark motvind.

Jag kom hem vid 18-tiden och en timme senare hoppade vi på bussen till stadsdelen Tooting för middag på en indisk restaurang. Nu är definitivt julmatssäsongen över.
Idag inledde jag dagen med att gå på ett svettigt pass HIIT. Jag tränade ganska flitigt när jag var hemma i Monäs också och det är bäst att fortsätta i samma energiska anda. Efter gymmet mötte jag upp med Steve och vi köpte lite nyårsmat. Vi är inga stora nyårsfirare någon av oss så en god middag hemma, lite vin och bubbel räcker. När vi kom hem dammsugade jag hela lägenheten och plockade bort det mesta av juldekorationerna, endast Nykarleby-stjärnan och ljusstaken är kvar.

Årets sista dag avslutas dock med en liten skada. När jag skulle sätta in något i Steves del av toalettskåpet så föll en av hans parfymflaskor ner i handfatet, krossades, studsade upp på något konstigt sätt och skar mig mellan tummen och pekfingret. Jag tog inte ens i den. Som tur var så skars ingen muskel av utan det blev bara ett djupt snitt. Det blödde ordentligt men inte jättelängde, snittet måste ha varit väldigt rent, så när jag fått stopp på blödandet satte jag på det största plåstret jag hittade för att hålla ihop sårytorna. Det blir Steve som får stå för kockandet ikväll och jag för sällskapet:-D

GOTT NYTT ÅR ALLA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...