9 november 2017

TV och teater

Och dagarna de bara rusar iväg. Jag blir lika förvånad varje gång jag går in på min blogg och ser att det har gått hur många dagar som helst sedan min senaste uppdatering. Idag har jag haft en lugn dag, mycket jobb men inget fläktande och farande. Den enda gången jag stack näsan ut genom dörren var när jag gick till gymmet.

Idag fick jag min vuxenkalender som jag beställde förra veckan. 23 flaskor med vin och 1 champagne gömmer sig bakom luckorna. Jag tror inte att jag kommer att hinna dricka alla flaskor (och dessutom åker jag till Finland den 16:e) men det finns ju ett liv efter jul och nyår också:-)
Busen fick lådan😸
Igår var det minst sagt en fullbokad dag men bara med roliga saker. Först var det Skavlan-inspelning på schemat.

Efter 1,5 timmes köande (vi tvingades inte köa så länge senast) i snålblåst så kunde vi äntligen komma in i stugvärmen. Den här gången fick vi tyvärr inte fota av någon konstig anledning. Ursäkten var att de inte ville att det skulle komma ut vem gästerna var på förhand. Daaaah, man behöver inte foton för det. Två av gästerna var Kelly Clarkson och den amerikanska komikern Kathy Griffin som kom på kant med Trump när hon postat en selfie hållandes Trumps huvud:-). Hon var extremt bra att prata, och rolig. Hon är som bäst på tur i Europa (ingen vågar längre anställa henne i USA) och på fredag är hon i London. Tyvärr har jag andra planer då för jag skulle absolut ha velat lyssna på henne. Förutom stå upp så var hon också med i Pulp Fiction. Den tredje gästen var den kända engelska skådespelerskan Vanessa Redgrave och sist en ung norsk musiker från Bergen och hans lätt speedade amerikanska manager:-)
Bild tagen från monocle.com
Efter inspelningen så gick Mia (som också kunde komma) och jag över bron till Embankment för en tidig middag eller sen lunch på en pub nära tunnelbanan. Efter lunchen och hon åkt iväg så gick jag till en bokhandel i närheten för en snabb kaffe och sedan vidare till Playhouse Theatre som låg ett stenkast från bokhandeln. Det var dags för kvällens andra kulturella handling. 

Sedan några år tillbaka har jag försökt gå och se så många pjäser jag hinner med Hollywood-stjärnor. Det är alltid intressant att se om de är lika bra skådespelare live, utan omtagningar, som på bioduken. Hittills har alla varit över förväntan (bl.a. Nicole Kidman och Bradley Cooper) och detsamma gällde Christian Slater. Han var dessutom lika snygg som förr:-)
Bild tagen från londontheatre.co.uk

I tisdags var Carina och jag till Ice Bar som ligger på en gata alldeles bredvid Regent Street. Jag var dit för ett antal år sedan och tyckte det var helt ok, men jag föredrar att dricka drinkar i stugvärmen och inte i -5 grader:-). När man kommer norrifrån så tycker man kanske inte att kyla är så exotiskt. Isskulpturerna var iallafall fantastiska. All is har dessutom importerats från norra Sverige.
Jag skulle INTE vilja vara bartender här

Glasen är av urgröpt is, ingen fara att drinkarna blir varma här.
Carina hade hittat ett erbjudande om två drinkar och 3 rätter för 32 pund och det var därför jag hängde på, det var för bra för att säga nej till😋
Maten var grymt god, något som man inte är bortskämd över på turistställen. Vi valde båda tonfisktartar samt lättstekt kammussla till förrätt.
Vi fortsatte i fiskens tecken som var en helt fantastisk marulk på en bädd av spenat och kokosgrädde (det måste jag försöka göra någon gång)
Lägg till bildtext
Imorgon är det fredag och då är vi ett gäng som ska låsas in frivilligt a la Alcatraz style men här heter fängelset Alcotraz med orange halare och allt. Det ska bli riktigt kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...