20 november 2017

Måndagsaktiviteter

Måndag igen. Här har det småregnat mest hela dagen. Skönt att man inte behöver jobba utomhus som Steve:-).

Steve är på middag hos en nyfunnen kompis här i Wandsworth. De träffades genom sitt intresse för online-affärer och nu ska Steve visa sin säljwebbplats som han håller på att skapa. Den här killen jobbar hela dagarna med sin online-business och det är dit Steve vill nå.

Busen har fått sin handfull Dreamies kattgodis och sitter och tvättar sig förnöjt. Skulle jag vara katt satt jag väl också och tvättade mig för jag har magen full av chili som Steve tagit hem från sitt jobb.

Varje lördag på vintern gör de chili, och massor av den, på Steves jobb till de som spelar fotbollsmatcher där på helgen. Det lämnar alltid mycket över som ingen äter, så nu har Steve börjat ta hem några liter till oss. Om ingen äter det som blir över så slängs det bort på torsdagar för att göra rum för en ny sats. Chilin är riktigt god och innehåller massor av köttfärs, chilikrydda, lite röda bönor och andra kryddor. Jag värmer upp portionen i en liten kastrull och smälter sedan ner riven ost. Den står man sig på till följande dag.
I lördags smög jag in julen litegrann genom att köpa en minijulstjärna. Busen var lite nyfiken först och tänkte smaka på bladen, mest för att han inte fick, men nu har han lugnat sig. I slutet av nästa vecka sätter jag nog upp resten. Jag åker ju hem till Finland den 16:e så jag vill hinna njuta lite av juldekorationerna här också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...