9 oktober 2017

Min helg

Så är en ny arbetsvecka här igen som börjat med grått men varmt väder, ska till och med bli 20 grader senare i veckan. Fortsätt så säger jag:-)

Helgen var ganska lugn. Lördagen började med två gympass som vanligt och på kvällen gjorde vi en avstickare till Steves bowls-klubb. Han behövde hämta sina grejer och vi passade på när det var bingokväll så att det var öppet. Det var fullt i klubblokalen och förutom en 8-årig kille, så var nog Steve och jag yngst där. Det sker inte ofta:-). Vi stannade iallafall på två omgångar bingo och jag lyckades till och med vinna! Tyvärr måste jag dela vinstpotten, som var hela £75, med en annan vinnare men det räckte iallafall till att betala min och Steves Sunday Roast på söndag så jag var nöjd:-)
Söndagen inleddes som så många andra söndagar med en timmes Body Pump på morgonen. När jag duschat och tagit det lugnt en timme så tog vi bussen in till stadsdelen Tooting för att gå i affärer och äta Sunday Roast på en pub som Steve läst mycket positivt om, The Antelope. Det var den här puben vi råkade besöka en söndag när de bjöd på live irländsk musik, och detsamma den här gången. Så mysigt.

Jag gillar puben, den är rustik och inte så välpolerad.

Jag beställde grillad bläckfisk och chorizo med het sås till förrätt (mums) ...
och Sunday roast med nötkött till huvudrätt. Det här är nog den enda gången som Steve är glad att jag äter LCHF för han får alltid min Yorkshire-pudding och potatisar:-).
Efter lunchen gick vi till Carphone Warehouse, en stor kedja som säljer mobiltelefoner. Steve hade berättat på lördag att Nokia-telefoner ÄNTLIGEN säljs igen, den här gången med Android operativsystem. Jag har väntat i flera år på att de skulle återvända så att jag skulle kunna slänga mina värdelösa Samsung-telefoner världens väg.

När vi kom in i affären såg vi Nokia-telefoner på display. Jag hade redan bestämt mig för att köpa en Nokia 6 (Nokia 8 är alldeles för dyr), men när jag bad att få köpa modellen så visade det sig att det inte hade någon, det fanns inte en endaste Nokia 6 att uppbåda i hela landet, och då har Carphone Warehouse exklusiv rätt att sälja dem. Inte visste de när de skulle få in dem heller. Jag blev så jävla förbannad men jag kan inte göra annat än att vänta.

Från mobilfiasko till skräp, det var väl en bra övergång?! Jag tyckte att namnet på det här företaget var så genialt att jag bara måste ta ett foto. Ett avfallsföretag som heter "Dirty Harry" (efter en av Clint Eastwoods karaktärer) kan få vem som helst på gott humör:-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...