7 oktober 2017

Lördag och semesterplaner

God morgon alla, eller eftermiddag i Norden. Jag inledde lördagen, som de flesta lördagar, med mitt danspass kl. 8. Fast om jag ska vara ärlig så vaknade jag mycket tidigare eftersom Busen bestämde sig för att han höll på att dö av svält. Det var fortfarande mörkt ute när han kom första gången. Det är som tur är Steve som får flest "ömhetsbetygelser" när Busen slänger sig ner på hans bröst och blir slickad på hakan eller "headbuttad". Jag vaknar dock varje gång av Busens högljudda kurrande och när han tar genvägen över mig när han ska till Steve. När inte det fungerade och vi fortfarande låg kvar i sängen tog Busen i med hårdhandskarna och bet Steve i armen. När inte det fungerade bröt han ut sig på plastpåsarna som vi har under sängen. Då gav Steve upp och gick och gav honom mat, sedan blev det äntligen lugnt. Jäkla kattskrälle:-D.

Om lite mer än tre månader promenerar förhoppningsvis morsan och jag på de här vita sandstränderna. I måndags gick jag till en resebyrå (minns inte när jag bokat något fysiskt genom en resebyrå senast) och tre timmar senare var bokningen klar. Jag har aldrig suttit så länge hos en resebyrå tidigare men eftersom resan inte är billig så ville jag att allt skulle bli som jag önskade. Jag hade också läst i min guidebok från Lonely Planet att det ofta är bättre att boka via resebyrå i det här fallet eftersom de kan ha specialerbjudanden som man inte hittar själv på nätet. Steve är inte mycket för sol och bad, eller inte alls, och därför var det inte svårt att besluta mig för att ta med morsan istället. Hon gillar sol, bad och att resa, och det är hon värd tycker jag. Det får bli hennes kombinerade julklapp och födelsedagspresent ... för 10 år framåt:-D. Det ska bli så kul, Maldiverna, here we come!

Nu till något mer lokalt. Den här veckan är det London Cocktail Week och det innebär bland annat att man, om man köpt ett speciellt pass för £10 på förhand, kan besöka en massa barer över hela London och få en cocktail för £6 pund istället för t.ex. £10 eller £12 pund.

På onsdag gjorde jag och Cecilia, Angela och Anette Chelsea. Vi hann/orkade till 4 ställen, varav 3 deltog i "Cocktail Week" och hade en specialcocktail.
Vår sista anhalt var en nyöppnad italiensk restaurang och där gjorde de verkligen allt för att vi skulle trivas.
Efter tre drinkar ville vi äta något salt till och beställde en tallrik med olika italienska korvar och skinkor som vi delade på.
Deras cocktail var en stark sak med både campari och bubbel.
På torsdag var det dags igen och den här gången gick jag till Spitafields Market med Carina där det finns en speciell "London Cocktail Village". Vi var där redan kl 13 vilket är perfekt eftersom man slipper trängas eller köa.
Vid ett stånd bad vi bartendern ta foton av oss och det blev ett antal, såg vi senare:-D
Vi deltog också i en gratis cocktail mater class i Hotell Savoys avdelning och för det fick vi en gratis cocktail med bland annat champagne. Ännu en fördel att gå tidigt, då vill de gärna ha folk till sina stånd att de gör vad som helst:-D
Även Peroni var med i år med sina ölcocktails. De gjorde bättre cocktail ifjol dock.
Även Kyrö Distillery var där vilket var kul. Jag köpte ingen cocktail från dem eftersom jag har ett par flaskor av deras gin hemma redan.
Vi avslutade dagen med en cocktail på den välkända puben Ten Bells som ligger alldeles bredvid Spitafields Market dit även Carinas dotter kom efter ett tag. Det var en mycket trevlig dag och jag ser redan fram emot nästa års evenemang.
Som vanligt avslutar jag med några bilder av vårt lurviga monster:-)

Busens nya påhitt, att sitta på högtalaren. Där sitter han sedan länge och väl och stirrar och om han är riktigt in "the mood" så jamar han upp mot taket. Han är en konstig katt:-)

Sista bilden får bli på mina fantastiska snittblommor som nu är inne på sin tredje vecka. Helt otroligt! De ger dig verkligen valuta för pengarna.
Ha en skön lördag, snart är det dags att gå till gymmet igen för ännu mera svettande, jag bävar redan:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...