4 september 2017

Seger och kemilektion

En lång dag är till ända med mycket jobb och nu kan jag äntligen ligga på soffan och vila efter en god middag med ugnsbakad forell med soja och ingefära, Mums och bra för källa till Omega 3. Steve är iväg och spelar ett par bowls-tävlingar.

Igår spenderade Steve och jag hela morgonen och dagen på och vid bowls-planen eftersom det var finaldag för ett par turneringar. North Sheen hade tagit sig till final i 5 av 6 turneringar.

Vi steg upp kl 7 och sedan tog vi tåget till North Sheen till åtta varifrån vi skulle få lift till klubben som stod värd för finalerna. Tyvärr var vädret allt annat än bra och även om det inte spöregade så duggade det mest hela tiden. Jag och en annan tjej envisades ändå med att sitta utomhus under alla tävlingar.

Vi kom dit till kl 10 men Steve spelade inte sin singelfinal tills kl 14 men det fanns andra matcher att kolla på där andra klubbmedlemmar spelade.

Så blev då klockan 14 och det var dags för Steve att spela sin livs tävling. Han drog ifrån redan från början men sedan började motståndaren knappa in på honom (det var dessutom motståndarens hemmaklubb, lite orättvist). Steve lyckades dock göra en kraftansträngning och tog hem segern, den största bucklan och 100 pund! Steve kunde inte sluta le resten av dagen, som ni kanske ser på nedanståend bild där han en timme senare spelare i en tävling med fyra mot fyra:-D.
Prisutdelning!
Efter tävling och prisutdelning åkte några av oss tillbaka till North Sheen-klubben där vi firade hela klubbens seger, men framför allt Steve. Det är ju trots allt lite mer pondus att vinna en singeltävling eftersom man inte kan lita på någon annans hjälp. Snart står hans namn också på bucklan. Den är ganska stor så jag tror vi kan använda den som vinkylare under året som han får ha den hemma (såvida inte han vinner igen nästa år:-).
I lördags var jag på ett fantastiskt kul evenemang med de andra tre musketörerna. Evenemanget hade Breaking Bad-tema och var inrett i en buss som liknade exakt den som huvudrollsinnehavaren använda i början av sin metamfetaminproduktionskarriär:-)

Vi fick vänta en stund innan vi släpptes in i bussen så vi satt utanför med varsitt glas vin och njöt av det fina vädret. Jag köpte en skål oliver från en lite mattruck bredvid. Jag hade inte hunnit äta någon lunch och ville inte dricka på fastande mage. Tyvärr sålde de bara vegetarisk och vegansk mat vilket betydde 90 % kolhydrater och sådan cancer- och diabetesmat äter jag inte. Oliverna gav mig iallafall nyttiga fetter och få kolhydrater.
Klockan 18 blev vi insläppta i bussen.
När man går på något temaevenemang här i England så är det viktigt att man också klär sig rätt för rollen så heltäckande skyddsoveraler väntade på oss när vi steg in, precis som den huvudrollsinnehavaren bar:-)
Huvudrollsinnehavaren, som kallades sig Heisenberg när han kokade, i bakgrunden.
Första cocktailen krävde inget annat än att man tryckte in blå likör (tror det kan vara blå bols) i en färdigblandad Mojito.
När vi druckit upp den första cocktailen fick vi välja två drinkar som vi skulle blanda till själv med hjälp av lite kemi. Det var riktigt kul, jag valde den som hette CRT Fix och Sparky Pete. Jag såg att några valde Walter Jr Breakfast och den innehöll både Rice Krispies, Kahlua, mandelmjölk och vodka.
Det var en fantastiskt kul ide och vi gick in i "kokandet" med liv och lust.
När våra två timmar var över började vi gå mot tåget men stannade till på en mysig portugisisk bar och restaurang och beställde in var sitt glas vin och lite kött och ost. En perfekt avslutning på kvällen.
Jag köpte också med mig en av ostarna, den lite rinniga till vänster på den första bilden.
När jag kom hem satt Busen på toaletten och försökte fånga en mal men han fick ge upp till slut.:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...