17 september 2017

Mina IKEA-fynd, finaldag och dagen efter.

Trevlig söndag på er! Här skiner solen för fullt och det är säkert 20 grader. Härligt. Jag hade satt väckarklockan på ringning vid 9 och kl. 10 stod jag redo för en entimmes Body Pump. Nu får det vara nog med nackspärren. Passet gick bra och nacken har inte blivit värre efter alla tunga lyft, kanske det var vad nackmusklerna behövde, lite uttänjning.

När jag åkte iväg till gymmet låg Steve fortfarande och sov så jag antog att han kände av effekterna av gårdagens klubbfinaler i bowls och efterföljande aldrig sinande whiskeydrinkar och Jägerbombar:-). Jag höll mig till vodka slimlines och Prosecco hela kvällen och mådde perfekt i morse. Jag åkte också hem ett par timmar tidigare från bowls-klubben än Steve som säkert hann dricka ytterligare whiskeys innan han tog en Uber-taxi hem. Eftersom det var finaldag och slutet på bowls-säsongen sålde man många drinkar till halva priset.

När Steve duschat och vilat ännu några timmar gick vi runt i vårt shoppingcenter samt tog en kaffe i ett litet, litet cafe på en sidogata bakom shoppingcentret som heter Black Chapel. Här får man dricka den kaffesort som de serverar för tillfället vilket gör kaffedrickandet extra kul. Den här veckan kom kaffet från El Salvador och var ett av det godaste både Steve och jag någonsin druckit, så otroligt mjukt i smaken. Steve och jag satte oss vid ett bord utomhus (finns bara två stolar inne) och kände oss som 5-åringar då stolarna var jättelåga och bordet högt. Det var något som killen som gjorde kaffet och serverade också hade märkt för han sa "Here is your coffee kids" när han satte våra koppar framför oss:-D.
Här kommer några bilder från min shoppingrunda på IKEA i fredags, det blev en hel del. Eftersom jag måste släpa allt på spårvagn och buss så brukar jag inte köpa några jättestora saker. Jag plockade iallafall på mig en ny tandborstmugg som man sätter på väggen (den andra hade fallit i golvet och gått sönder för ca ett år sedan), förvaringskorg till duschen, några snygga tallrikar, två lampskärmar, matta, ett doftlus och en påse med köttbullar. IKEAs köttbullar är ju så otroligt goda.
Så här blev lampskärmarna när jag monterat upp dem. De är vita på utsidan och guld på insidan och ger ett jättefint sken. Jag köpte en större till sängkammaren och mindre till sofflampan.
Ignorera den svarta fläcken på fotot, det måste ha kommit in smuts i kameralinsen.
Middagen blev naturligtvis några stekta köttbullar, och då hade jag redan ätit köttbullar när jag var på IKEA:-). Jag tog genast en av de nya tallrikarna i bruk.
Igår var det då klubbfinaldag på Steves bowls-klubb i North Sheen. Tyvärr kom Steve på andra plats i båda sina turneringar men han var inte allt för nedbruten, han hade redan vunnit sin turnering med stort T. Gårdagens finalturneringar var endast för klubbmedlemmar.
Det serverades också gratis buffe på klubben och jag lassade på med god mat, nötkött, griskött, grillad kyckling, leverpate, ost, kokta ägg, coleslaw och rödbetor. Sååå gott.
När alla matcher spelats blev det prisutdelning och Steve fick ännu en gång ta emot priset han vann för några veckor sedan.
Sedan blev det disko. De flesta låtar som spelades var sådana som 50-plusare gillar, de är ju trots allt i majoritet när det kommer till bowls:-). Bra låtar men jag skulle aldrig dansa till dem. Vid 23.30 hade jag fått nog och åkte hem medan Steve kom "hemramlande" några timmar senare.
Och som avslutning lite Busen-grejer. Så här såg min förpackning med näsdukar ut när vi kom hem från Amsterdam. Någon hade uppbenbarligen festat loss på plasten, igen. Busen är helt galen på tunn plast, det går inte att lämna fram någon för han börjar tugga (och äta) på den genast. Jag har aldrig hört om någon katt som är så galen på plast.
Jag minns inte om jag lagt upp den här bilden som vår feeder skickade av Busen när vi var i Amsterdam. Han ser så söt ut där han ligger som en liten hårboll på sängöverdraget som min farmor virkade till mig. Han gillar det lika mycket som mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...