20 september 2017

Lugna dagar

Så är det lillördag igen. Steve jobbade bara halv dag idag men han åkte nästan genast till bowl-klubben och därifrån vidare till Twickenham för att träffa sina kompisar. Bowls-säsongen är i princip över nu men eftersom klubben ordnade en liten bowl-träning så åkte han dit.

Jag har jobbat som en ekorre den här veckan, eller snarare 10, eftersom jag hittade ett projekt som jag helt glömt bort i måndags. Det gjorde inte saken bättre att det var låååångt. Nu är det iallafall inlämnat och i tid dessutom. Ibland hjälper det inte att jag flaggar email och skriver upp projekt i min kalender, de faller igenom ändå.

Nacken blir stadigt bättre och jag behöver inte längre ta värktabletter och smörja in den med jämna mellanrum.

Efter att ha suttit inne och jobbat hela dagen så tvingade jag mig ut i den varma kvällen för middagsshopping vid femtiden. Kom hem med två flaskor vin, brieost och oliver. Jag hade noll inspiration. Flaskorna köpte jag för att det alltäd är bra att ha en liten samling och brieosten kanske jag ska göra till ostpuffar ikväll, om jag ids ... annars plockar jag bara i mig lite oliver. Jag åt en ganska bastant sen lunch ...
nämligen kycklingben från en färdiggrillad kyckling och en av mina favoritsidorätter, vitkåsgratäng.
Sedan vi slutade få upp youtube på vår TV har Busen fått nöja sig med att kolla sina "kattvideor" på läsplattan. Det går en stund men tillslut springer han ändå fram till TV:n och sitter där och väntar. Lille gullet, varför kolla videor på läsplatta när man se dem på en stor TV liksom.

På kvällarna sitter han ofta och stirrar på mig, ibland så länge att han somnar på sin post när inget händer:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...