14 augusti 2017

Grillparty

Yippeee MÅNDAG!!! ... Nej, det fungerade inte, känner mig fortfarande inte alltför exalterad inför en ny arbetsvecka:-) Känns inte lika jobbigt idag dock eftersom vädret har varit fantastiskt, 24 grader och soligt. En sådan dag för inte slösas bort inomhus så efter lunch, som jag åt på våra lokala pub, så tog jag min entimmesrunda med hörlurarna i öronen och en ljudbok på telefonen. Jag har länge planerat att börja äta lunch ute då och då och nu blev det äntligen av. För att jag inte skulle känna mig alltför "ensam" så tog jag med mig läsplattan:-)

Helgen har varit fullbokad av roliga saker. I lördags åkte det vanliga Österbottniska gänget, tillsammans med vår adopterade engelsman Steve, över till Mia och hennes man James för en grillfest som heter duga. Vi bjöds på grillad lax, revbensspjäll, korvar, kycklingvingar, pulled pork, grillade grönsaker med mera. Jag försökte ta ett foto av min tallrik men solen sken så starkt i telefonen att jag inte såg hur jag siktade och fick bara en bild av salladen:-)
Grillmästaren himself:-)
Här sitter soldyrkarna på rad och försöker bättra på brännan.
Andra var inte lika "desperata":-D
Vi kunde sitta ute tills det blev nästan mörkt utan att frysa alltför mycket.
Värdinnan
Gubbtrio:-)
Mia och James har katt, naturligtvis, alla vettiga människor har katt:-) Hon höll noga koll på oss.
Tiden formligen flög iväg och plötsligt var klockan över 22 och det var dags att åka hem igen fulltankad med god mat och energi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...