8 juli 2017

Sommarvärme

Sommaren fortsätter. Idag klippte jag baksidan av huset, vilket tar 1 timme och så räfsade jag framsidan från extra långt gräs från igår. Dagens träning avklarad. Imorgon blir det inneträning med hjälp av både lösa vikter och kroppsvikt. Jag brukar träna 45 minuter så att jag hinner gå igenom hela kroppen.
Här kommer några bilder av min reashopping. Det har blivit två klänningar så nu får jag hoppas att värmen håller i sig både här och i London.

Innan jag skjutsade Steve till flyget i torsdags så gick vi runt i affärerna i Vasa i 3 timmar. En av mina favoritaffärer är Indiska och där hittade jag den här basklänningen. Orkade inte prova den och har ännu inte provat den sedan jag kom hem. När jag shoppat behöver grejerna alltid få "mogna till sig" i påsarna några dagar.
Jag hittade också ett par vita skor med kilklack på Insdiska. Jag har tidigare två svarta par i exakt samma modell. De är så otroligt bekväma och ser snygga ut på att jag alltid köper på mig ett nytt par när jag ser att de finns.
Den här blå klänningen hittade jag på KappAhl, den har jag inte heller provat ännu men jag älskade färgen:-)
Jag hittade också äkta metallack från Isadora. Jag har nagellacker i metallic från tidigare som är "all in one" men de ser inte ut som äkta metall. Det här appliceras i tre steg. Först ett underlack. När man väntat i ett par minuter doppar man fingret i en burk med metallpulver och applicerar det på naglarna med underlack genom att klappa lätt med fingret. Sedan kan man också gnida lätt för att jämna ut pulvret ytterligare. Sedan avslutar man med topplack. Jättelätt.
Efter att jag klippt gräsmattan så lade jag mig i solstolen ett par timmar. Jag kände att det började klia på insidan av vristen men såg inget speciellt förrän ca 30 minuter sedan när jag såg den stora svullnaden. Jag har aldrig fått sån kraftig reaktion på ett insektsbett tidigare. Jag smörjde på lite kortisonsalva och det slutade klia nästan genast och nu fyra timmar senare har svullnaden försvunnit helt. Myggor eller bromsar verkar vara extra giftiga i år:-/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...