16 maj 2017

Värme och dillbroccoli

 Idag har vi haft en riktigt varm och skön dag även om moln har förhindrat att vi fått lika höga temperaturer som utlovats.

Steve var hemma från jobbet idag då han sträckte sin rygg igår när han blåste löv på jobbet, så nu har han "stört" mig istället med att vandra rastlöst fram och tillbaka och prata:-) Jag var dock på gymet en timme för att få lite lugn och ro:-). Vi var också och hämta Busens ögondroppar som vi inte fick igår så nu har han fått sin första droppe. Han tycker av förklarliga skäl INTE om det och spjärnar emot med alla fyra tassar men det kan inte hjälpas.

Idag gjorde jag så fasligt god lunch ... och middag. Jag hittade ett recept på dillbroccoli på den här bloggen och eftersom jag ÄLSKAR allt med dill så måste det provas, enkelt var det också. Oh my vad det var gott, den perfekta sidorätten. Jag åt broccolin med hamburgare som jag fyllt med ett par tjocka skivor cheddarost och sedan kryddade jag bara med salt och peppar. Köttet var av bra kvalitet så det blev fantastiskt saftigt.
Dillbroccoli
2-3 portioner


500 g broccoli
2,5 dl majonnäs
50 ml färsk dill, finhackad
salt och peppar, efter smak

Gör så här
Dela broccolin i små buketter. Ta gärna med stammen och skär i mindre bitar. Koka i lättsaltat vatten tills nästan mjuk. Broccolin ska behålla sitt tuggmotstånd och sin fina färg. Häll av vattnet. Tillsätt de övriga ingredienser och rör om. Smaka av med peppar och eventuellt mer salt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...