14 maj 2017

Prosecco Springs-festival

För det första vill jag säga Glad Mors Dag till alla morsor där ute! Här i England firas Mors Dag i mars så det kan vara lite svårt att hålla reda på de nordiska datumen.

Min morgon inleddes på gymet med en timmes Body Pump och nu sitter jag duschad och klar och bloggar till er. Om en timme ska vi åka till North Sheen då Steve har bowls-tävling på eftermiddagen. Det verkar som om sommaren äntligen har anlänt till Storbritannien för idag ska det bli 20 grader och växlande molnighet.

Igår besökte Carina och jag en Prosecco-festival i östra London (allt kul verkar ske i östra London). Vi hade köpt biljetterna redan i januari/februari vilket var tur, de sålde snabbt slut eftersom man endast släppte in ett visst antal människor. Verkligen bra tycker jag eftersom det aldrig blev packat. Det var 8 Prosecco-hus från Prosecco-distriktet i nordöstra Italien som presenterade sitt bubbliga guld.
När vi kom in fick vi ett champagneglas och armband med 8 drinkbiljetter som man köpte sina smakprov med. Ser ut som om jag har fiskfjäll till hud ... har slarvat med insmörjningen igen tror jag:-)
Vi nappade genast ett bord och så gick vi i tur och ordning och hämtade påfyllning.
Vi underhölls med både live-jazz och en DJ så stämningen var på topp, speciellt senare på dagen när vissa började bli lite väl glada. De hade säkert köpt fler drinkbiljetter för glasen fylldes inte precis till bredden ... eller så tålde de inte så mycket:-)
Ett av Prosecco-husen hade gjort en flaska med Swarowski-kristaller men en sådan hade man fått punga ut med över 1 000 pund för. Fin var den iallafall.
Jag köpte en portion med oxkind som sen lunch. Gillar ox- och griskind, köttet blir så fantastiskt mört när man kokat det i några timmar. Riktiga muskelmaten.
Försökte mig på en selfie som blev sisådär. Blont, skandinaviskt hår gör sig inte så bra i motljus för det får en att se ut som om man är halvskallig:-).
Efter 7 glas Prosecco beslöt vi oss för att den åttonde och sista skulle användas för att glas Aperol Spritz, den perfekta sommardrinken och vi gick ut på terrassen för att hämta den. Från terrassen hade vi utsikt över ett gäng gasklockor, som jag fick lära mig att de heter från Carina. Man såg hur de långsamt växte.
Så läskande och vacker drink. Festivalen var verkligen bra arrangerad, ingen kaos och alla fick sina drinkar utan någon längre väntan.
När jag kom hem var jag sugen på middag och ugnsstekte ett kycklingbröst som jag åt tillsammans med wookgrönsaker som stekts i smör, den perfekta LCHF-rätten - få kolhydrater och någorlunda högt fettinnehåll (majonnäs är perfekt när man vill höja fettnivån). En liten lektion och en av de främsta orsakerna till varför jag äter LCHF, och har gjort så i 7 år. Det borde ligga i allas intresse att veta vad kolhydrater gör i kroppen. Det första de gör är att öka insulinproduktionen (det spelar ingen roll om det är långsamma eller snabba kolhydrater). Insulin är kroppens mest effektiva fettlagrare, med kortisol som god tvåa (ökat kortisol får man när man är stressad). Förutom att öka insulinproduktionen blir kolhydrater dessutom till blodsocker/glukos i levern som orsakar inflammation i blodådrorna med efterföljande hjärt- och kärlsjukdomar samt cancer och diabetes, mm, mm. DÄR har ni källan till alla "välfärdsssjukdomar".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...