12 maj 2017

Jobb, mat, dryck och lite dans.

Äntligen, en mycket stressig arbetsvecka är över och den här helgen kommer jag inte att översätta ett enda ord. Och som vanligt när jag har mycket att göra så blir bloggen lidande men nu tänker jag göra en snabb uppdatering av vad jag har gjort under veckan (när jag inte jobbat), med början från i söndags.

På söndag spelade Steve sin första bowls-match för säsongen, en vänmatch men ändå kul att vinna. Det var också på söndag som man äntligen fick känna på lite värme och jag fick till och med knäppa upp min svarta vårjacka mot slutet:-)
I måndags var det dags för japansk BBQ på restaurang Kintan i Holbon tillsammans med Steve, Cecilia och Björn. Jag har varit där en gång tidigare och det var precis lika gott som förra gången. På måndagar har de dessutom happy hour på både mat och dryck så man behövde inte snåla på köttet. Köttet grillar man sedan själv på grillen mitt på bordet, jättetrevligt. Vi beställde också var sin kall sake.
Mätta och belåtna gick vi till den mysiga puben Cittie of Yorke för ännu ett par drinkar.
Cecilia hade fått en ny jobbtelefon som innehöll roliga filter:-)
På tisdag gjorde jag inget speciellt men på onsdag mötte jag upp med Mia för middag och drinkar i Shoreditch som är en av mina favoritstadsdelar i London. Vårt val av restaurang var den svenska restaurangen Rök som jag besökt några veckor tidigare. Den är dock så bra att man kan gå dit igen:-)
Som riktiga finländare så var vi de första kunderna för kvällen:-=
Vi valde båda Scotch Egg till förrätt som är ägg inrullat i malet kött. Jag brukar göra dem själv då och då, men då rullar jag dem i krossade fläsksvålar och inte ströbröd så att de blir mer lågkolhydratiga och hälsosamma.
Till huvudrätt åt jag grillat anklår med lingon och bacon samt min favorit vitkål, pinjenötter och Västerbottenost till sidorätt. Maten är riktigt god på Rök men stolarna/pallarna obekväma så efter en timmer börjar man få träsmak i baken.
Vi avslutade kvällen på puben Commercial Tavarn som är den mest galna puben i Shoreditch när det kommer till inredning:-). Mia med en vägg av rådjurshorn och pusselbitar i bakgrunden.
Det finns också ett par väggar med gamla foton av nakna kvinnor:-)

Igår var jag och Carina till dansteatern Sadlers Wells i Angel och såg baletten Casanova. Helt bra men man borde kanske ha läst på lite mer om själva historien, nu satt jag bara och beundrade själva dansen:-)

Jag har ätit mycket goda luncher och middagar den här veckan. På måndag åt jag rumpstek och blomkål till lunch.
Sedan har det blivit både panerade kycklingbröst och fläskstekar med stekta wookgrönsaker. Kycklingen nedan köpte jag färdigpanerad från Waitrose och innehåller bara 2,2 g kolhydrater per bröst, mer än accepteabelt. På förpackningen stod det kycklingbröst i mild katsu-currysås toppad med kokos och chili. Den är helt fantastisk god, köpte två paket till idag med 2 fileer vardera:-)
Vad har Busen fått den här veckan då, jo en låda som han inte ryms i fast han försöker:-) En annan sak han fått är inflammation i ögonvrån och i samma öga som i höstas, så i morse ringde jag och bokade tid till veterinären. Det lär nog bli ögondroppar igen, Busen kommer att bli såååå glad:-). Annars så jagar han flugor som kommer in genom de öppna fönstrena. Han är mycket bra på att fånga dem och hinner alltid sluka dem innan jag hinner fram, inte så jättefräscht:-/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...