7 maj 2017

En helg av hälsomat och träning.

Trevlig söndag på er alla! Här är det grått som vanligt men det lovade sol till eftermiddagen och ca 18 grader. Jag håller tummarna. Steve ska spela sin första bowls-match för säsongen och jag ska följa med och titta på, utomhus.

Morgonen började med en timmes body pump som vanligt och nu håller jag på att göra en tallrik med Raclette-ost och tillbehör till lunch. Jag åt samma rätt till middag igår. Raclette är en ost som man smälter och sedan äter tillsammans med olika inlagda grönsaker, kött (vanligtvis skinka) och potatis. Jag hoppade över potatis och de picklade grönsakerna och valde skinka, naturligtvis, och kokt blomkål istället. Jag har inget Raclette-järn med det gick precis lika bra att smälta osten i ett par avlagda creme brulee-skålar istället. Ovanpå osten kan man sedan pudra lite paprika- eller chilipulver. Det är intressant att en ost som luktar så starkt har så mild smak. Det var Steve som köpte osten i tron att den var lite som cheddar men när han öppnade förpackningen så insåg han snabbt sitt misstag. Han gillar inte ostar med stark lukt och donerade den omedelbart till mig:-)
Till lunch igår efter två omgångar på gymmet blev det ännu en hälsorätt, stekt havsabborre med örtsmör och ångad sparris. Kroppen tackar och bockar och musklerna växer:-)
Jag försökte blanda i en halv krossad tablett maskmedel i Busens räkor men se det gick inte alls (är inte förvånad:-). Han gav mig en anklagande blick och lämnade genast köket. Det blir nog till att kontakta veterinären och be att han/hon skriver ut medicin i krämform istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...