9 mars 2017

Flygande Jakob med kokosgrädde - LCHF

Jag gjorde en farligt god rätt den här veckan som jag bara måste ge er receptet på. Det kommer från den här bloggen.
Flygande Jakob med kokosgrädde
(ca 4 pers)

Ca 500 gram kyckling (grillad, lårfilé eller bröstfilé)
3 msk tomatpuré
1-2 msk curry
1 förpackning kokosgrädde
1 förpackning tärnat bacon
Jordnötter eller salta cashewnötter

Gör såhär:
1. Sätt ugnen på 225° C. Skär kycklingen i bitar och stek tills den får lite färg. (Den behöver inte bli helt genomstekt.) Mot slutet, rör i tomatpuré och curry och salta och peppra. Var försiktig med saltet då både bacon och nötter är salta.
2. Slå på kokosgrädden och rör ihop allt. Jag använder en panna jag kan ställa in i ugnen. Har man inte stekpanna etc som man kan ha i ugnen slå i allt i en ugnssäker form. Sätt in i ugnen i ca 10-15 minuter.
3. Stek baconet knaperstekt. Servera med bacon och nötter.

Jag åt såsen med stekt blomkålsrikt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...