14 mars 2017

Art of Brick - LEGO-bygge för vuxna

Igår besökte jag en konstutställning som var helt gjord av LEGO. Kostnären heter Nathan Sawaya och kommer från USA och utställningen kallades "Art of Brick - DC Super Heroes". Jag såg också hans första utställning 2014 och blev helt såld, så jag köpte genast biljett när jag såg att han skulle komma till London med en ny utställning. Den här gången var temat serietidningshjältar och -fiender. Som vanligt var figurerna helt fantastiskt gjorda och de flesta var inga småbyggen heller, t.ex. var Batmobilen flera meter lång.

Green Lanterns ring
Stålmannen hängande i luften


En mer kubistisk Stålman

En siluett av ett jetplan där genomskinliga LEGO-bita hängts upp i tunna trådar

Jokern. Min favorit för han såg verkligen galen ut.
Strålkastaren som kallar på Läderlappen, allt i LEGO.

Batmobilen


Läderlappen

Stålmannen igen som  var ca 2 meter lång.
Jag rekommenderar verkligen ett besök om ni får chansen.

För övrigt så ska jag och några kompisar gå på inspelningen av säsongsfinalen av Skavlan som filmas in här i London i slutet av mars. Man får inte veta vem hans gäster är förrän man kommer dit (av säkerhetsskäl) så det ska bli riktigt spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...