6 januari 2017

Desginmuseum

Glad fredag på er alla. Här kommer ett snabbinlägg om gårdagen eftersom Steve och jag ska åka iväg på vår lilla helgsemester på den engelska landsbyggden om 30 minuter.

Igår var jag och min kompis Carina och besökte det nya designmuseet i High Street Kensington. Museet bestod till största delen av trä och betong men väldigt fint och luftigt.
När man kom upp till den gratis utställningsdelen möttes man av en massa olika föremål, varav många av dem gjorde oss riktigt nostalgiska:-)
Gamla Nokia-telefoner såg vi på många ställen i museet.
Man kunde även se nya "designer", här tyg som gjorts på människohår. Ett sådant plagg skulle jag nog inte vilja.
En jacka med huva av hår.
Det fanns också olika interaktiva grejer som man kunde höra, som här där man kunde välja en rekvisita och sedan fick man kläder från den tiden, här från 1800-talet.
Och här 80-talet (ni känner väl igen de färgglanna träningskläderna:-) när man valde en massiv mobiltelefon.
När vi sett klart gick vi till en av de få pubarna i HS Kensington för en matbit och några drinkar.
Jag har också gjort ett litet klädinköp den här veckan, en lång tröja från GAP, perfekt när man har stretchbyxor och inte vill visa röven till alla.
Nej, nu är det dags att logga ut. Ha en trevlig helg om vi inte hörs tidigare!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...