2 december 2016

Sing-a-long med extra drama

Äntligen fredag. Ikväll får vi finbesök från Finland när mina två kusiner och deras pojkvänner besöker oss för en långhelg. Allt är nu städat, inhandlat och kuddar och täcken har satts i ordning, nu ska bara de två luftmadrasserna pumpas upp men det tror jag killarna får fixa:-) När jag plockade fram påslakan så upptäckte jag att vi bara hade två extra, av någon orsak så har flera påslakan försvunnit i tomma intet, istället hade vi massor av underlakan som saknats tidigare. Det blev att göra en snabb utryckninng till vårt stora Sainsburys där jag hittade ett par snygga påslakan. Det irriterande med engelska påslakan är att de inte har hål att sticka in händerna i på sidorna för att dra upp täcket utan man måste först vända påslakanet på avigsidan och sedan ta i var sitt hörn på täcket och skaka över påslakanet. Så otroligt opraktiskt.

Måste visa en bild på mina vackra hyacinter som doftar helt underbart. Vanligtvis så doftar inte vita hyacinter så mycket, eller knappast alls, men de här var en trevlig överraskning.
Igår var då Carina och jag på Rocky Horror Picture Show sing-a-long. Jag har aldrig sett filmen, även om jag kände igen ett par låtar, och den var minst sagt annorlunda.
I vanlig ordning så fick vi en introduktion av filmen och gick igenom vår påse med tillbehör som denna gång innehöll bl.a. ...
en gummihandske, näsduk, tidningssida, ett par lappar där en sa SLUT och den andra sa ARSHOLE.
Efter genomgången kallade presentatören upp alla som klätt ut sig till olika rollkaraktärer upp på scen och gav pris till de bästa utstyrslarna.
Vissa var verkligen inte blyga:-)
Efter prisutdelningen började filmen som tyvärr stördes av ett kvinnligt fyllo (hon i röd peruk på bilden) som inte kunde sitta still. Vi förstod att hon skulle bli problem genast när hon och hennes kompis kom och satte sig bredvid oss och flyttade ett par platser bort. På mindre än en timme hade hon sprungit upp 5 gånger, vilket betydde att vi måste stiga upp 10 gånger!!! Det var toaletten, köpa drinkar, rökpaus osv. och hon måste alltid passera oss. Den sista gången sa vi åt henne att nu är det nog, och det blev definitivt nog när hon spillde ut Carinas rödvin på hennes kappa. Det blev ett ordentlig drama. Carina ville förståeligt nog ha ersättning för kemtvätt och tog det rödhåriga fyllots jacka som gisslan medan hon var och köpte ännu än drink. Hennes kompis försökte förhindra Carina men det hade hon inget för:-). Carina gick också och pratade med de anställda men de verkade inte göra mycket, skyllde ifrån sig att det kan bli så under sing-a-long, INTE en godtagbar ursäkt. Vi har varit på flera sing-a-longer och ingen har varit så här stupfull tidigare. När fyllot återvände blev det verbal smutskastning och även drinkkastning när fyllot slängde sin drink på Carina, jag fick också en skvätt på mig. Då först tog vakterna ut fyllot och förhandling uppstod. Först så lovade fyllot att betala för kemtvätten men när hon sade att hon skulle ut och röka (hon hade då fått jackan tillbaks) så tog hon till sjappen. Jäkla ynkrygg, men karma säger jag bara. Hennes kompis satt dock kvar på sin plats och såg filmen till slut. Det slutade med att vi fick ett par gratis biobiljetter och 1 000 ursäkter:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...