13 december 2016

Matkoma, vikingabar och ukulele-julfest

Pust, ligger på soffan och pustar ut efter världens middag på Hudson's i Putney. Man kunde beställa julmiddag med kalkon med alla tillbehör och det gjorde vi naturligtvis. Vi beställde också förrätt. Jag valde kycklingleverpate som var jättegod.
Kycklingleverpate. Steve fick förbarma sig över brödet.
På måndagar och tisdagar får man två rätter för endast £13,95 och de är verkligen inte snåla med portionerna. Maten smakar dessutom mycket bra.

Före vi åkte till restaurangen gav vi varandra våra julklappar. Jag gav Steve en resa till New York med mig inkluderad:-) och av Steve fick jag 3 nätter på det här jättefina stället utanför Bath. Vi åker redan första helgen i januari till Beechfield House men det kanske behövs lite semester efter all julrumba. Jag ser verkligen framemot helgen på tu man hand.

Igår var jag och några kompisar till baren Queen of Hoxtons rooftop bar med vikingtema, Skye Halla. När jag hörde om stället så tänkte jag att det måste man ju uppleva:-).
Verkligen fina målningar på väggen upp till takterassen

När vi steg ut genom terassdörren kom vi direkt in i ett stort tält. Jag tror inte att vikingarna bodde i indiantält men det hade väl varit för jobbigt att bygga stenhyddor:-) Det var iallafall varmt och mysigt i tältet med bark på golvet och en värmare som blåste in varmluft med jämna mellanrum.
Stora kontraster, "vikingatält" och öppen eld i förgrunden och kontorsbyggnader bakom.
Hela gänget samlat:-)
Maten var fantastiskt god, åtminstone min goulash med köttbullar gjorda på rådjurskött, rödkål och rotsakskross.
Jag provade också på en av deras "vikingdrinkar" som enkelt kan beskrivas som glögg med gin.
Innan vi lämnade rooftoppen så ville några grilla marshmallows. Jag nöjde mig med att hålla ett vakande öga över dem:-)
Behöver jag säga att vi luktade som om vi suttit i en påskbrasa efteråt. Mysigt:-)
Efter rooftoppen gick ett par hem medan vi var tre som fortsatte till källaren där en ukulele-julfest pågick. Här i London finns verkligen allt:-)
Vi fick låna en ukulele men det var verkligen inte lätt att få fingrarna att rymmas på strängarna:-)
De andra spelade hur skickligt som helst så vi nöjde oss med att sjunga till låtarna.
Det fanns uppenbarligen inga begränsningar vilka låtar man kan spela på ukulele och vi sjöng alltifrån julsånger till Britney Spears låt Toxic.
När julfesten var slut så åkte vi också hem. Jag tog Overgrounden till Clapham Junction och därifrån blev det taxi för av någon orsak gick nästa buss om 30 minuter, och då går åtminstone 5 olika bussar från CJ till Wandsworth.