26 oktober 2016

Stor stek och fantastisk show

Hej på er, hoppas ni har haft en trevlig lillördag hittills. Här tar vi det lugnt. Jag har jobbat hela dagen och min enda paus var när jag gick till gymmet för en riktig genomkörarklass som heter HIIT Active. 12 stationer, 45 sek. på vardera och två varv. Man ska göra så många upprepningar man hinner på varje station. Det är jäkla jobbigt om man tar det på allvar, men jäkla skönt efteråt när varje muskel i kroppen är helt utmattad och svetten rinner.

Igår åkte Steve och jag till puben The Rocket i Putney för varsin massiv stek, det är nämligen stekklubb där på tisdagar:-). Vi har inte varit där på månader men steken var lika underbart mör som vanligt. Rätten kommer vanligtvis med fransk potatis men när vi beställde så sade jag, som vanligt, att jag ville ha coleslaw istället för potatis. Då svarade servitören att det är fransk potatis. När jag påpekade att fransk potatis är potatis så verkade det som om han fattade det för första gången för han svarade att "det är sant". Suck.:-)
I söndags var jag, som jag nämnde tidigare, på en dansshow som var helt fantastisk. De dansade allt från vals, ochlatin till pop och rock. En manlig och kvinnlig sångare sjöng de flesta av låtarna och var naturligtvis grymt bra. Jag kunde inte sitta stilla under största delen av showen då föreställningen var så otroligt medryckande. Efteråt fick dansarna och sångarna stående ovationer och det förtjänade de.

När jag var på väg hem textade jag min kompis Carina, som var den som rekommenderade föreställningen, och berättade hur bra jag tyckte den var och nu har vi köpt biljetter för att se den ännu en gång innan den stänger:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...