9 september 2016

Veckan som gått

Här kommer äntligen ett inlägg. Det är mest en monolog här inne vilket sänker motivationen och gör att bloggen kommer på typ 158:e plats på "Att göra"-listan:-)

Anways. Här går dagarna sin gilla gång, fortfarande mycket varma och soliga "sommardagar". Jag såg att det ska bli upp till 28 grader på tisdag, om nu prognosen håller i sig. Gärna för mig:-)

Igår var det dags för höstsäsongens första bokklubb med sweorna. Ni ser boken längst fram och för ovanlighetens skull vara alla deltagare överens om att den inte var bra:-) Det var jättekul att träffa alla och naturligtvis hinner vi behandla andra ämnen också som t.ex. Brexit:-)
För ett par lördagar sedan var det dags för årets kräftskiva som hölls hos Sofia och Kim. Stämningen var verkligen på topp och allt var som vanligt mycket välorganiserat, Kim hade till och med gjort en helt fantastiskt krämig Janssons frestelse!
Naturligtvis hör snaps och snapssånger till en äkta kräftskiva
Stämningen stod högt i tak och det var länge sedan som jag skrattat så mycket. Det är verkligen ett härligt gäng.
Jag mådde helt bra dagen efter även om jag kände mig lite seg och vad äter man då dagen efter kvällen före, jo en bastant engelsk frukost ... eller två. Det var bara ett problem, eftersom det var söndag så var många engelska småkafeer stängda. Efter en timmes promenad i grannskapet (vilket nog var bra så att man fick sträcka på benen lite) hittade vi äntligen ett öppet kafe. Vi beställde var sin "full English" och satte oss med vårt kaffe. Bäst som vi satt där och njöt av lugnet kom det in en liten pratsjuk gubbe, säkert i 75-80-årsåldern, och började prata med oss. Han pratade, pratade och pratade, snacka om verbal diarre. Steve och jag hade gärna ha velat sitta i lugn och ro men se det gick inte för vi. Vi kunde ju inte vara elaka heller och ignorera honom för uppbenbart hade han ett stort behov av att fåprata av sig. Efter en halv timme fick han äntligen sin smörgås med stekt korv och Steve och jag kunde vila öronen medan vi avslutade vår mat:-). Vår engelska frukost var tyvärr inte den bästa vi ätit, väldigt smaklösa korvar, så till middag gjorde Steve ...
... ännu en engelsk frukost med mycket bättre råvaror:-)
Tidigare i veckan hade Busen närkontakt med en geting som flugit in på vår toalett. Busen älskar att jaga småkryp och jag hörde att det var full fart på toaletten. När jag gick dit såg jag en geting som flög ut med ett vitt sandkort från Busens toalett hängandes mellan benen och en Busen som satt och slickade sig runt munnen. Jag förstod att han blivit stucken och efter ett tag så svällde hans vänstra överläpp upp lite (titta noga på bilden så ser ni att han är lite osymmetrisk:-). Som tur var blev det inte värre men han var ganska moloken efteråt.
I onsdags funderade vi på att gå till någon thailändsk restaurang i närheten, men när vi kollat upp tre restauranger på tripadvisor (man vill ju minska risken för en dålig upplevelse) och sett att alla hade fått jättedålig feedback, främst om servicen, så beslöt vi oss för att gå till den nya franska restaurangen L'affaire istället. Där får man både bra service och god mat. När jag bodde i Thailand i ett halvår fick jag hur bra service som helst, det verkar som om surkartarna flyttat till London.

Den här gången åt jag iallafall sniglar i massor av örter, vitlök och olja till förrätt. Så otroligt gott!
Till huvudrätt blev det flankstek och grönsaker istället för potatismos. De här rätterna tänker jag absolut välja nästa gång också. Senaps- och gräddsåsen var "to die for".
Och nu är det fredag, lika skönt som vanligt. Gymmet är avklarat och lunchen äten som blev lågkolhydratnudlar med rödbetspesto, en ny favorit som är jätteenkel att göra. Ikväll ska Steve spela bowls-match så det blir att åka till klubben i North Sheen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...