9 juli 2016

Fuskstrandliv i London

Äntligen lördag och om mindre än en vecka åker jag till Finland och min semester börjar. Härligt. Men, först ska ett stort projekt levereras.

Igår torsdags gick Cecilia och jag på AW till en pop-up bar som hetter Pargola om the roof. Hela taket på ett parkeringshus hade gjorts om till en strandbar/restaurang med vit grov sand på marken, två boule-planer och 4 små restauranger. Det var riktigt mysigt och vi satt där tills de stängde. Vi satt dock bredvid en restaurang där de grillade kött och ännu dagen efter luktade jag som om jag skuttit vid en lägereld hela kvällen.




Vi åt lite också, spanska padrones som är små paprikor som grillats och sedan saltats med flingsalt.
Jag åt också en fantastiskt mör biff som kom på grillad aubergine, pesto och yoghurt som smaksatts med gurka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...