15 juli 2016

Flyg med störningar

Pust. Nu har jag kommit så långt som till Vanda flygfält, till missat anslutningsflyg dock. Jag missade det säkert med en minut men Finnair vinner inte pris för flexibilitet, till skillnad från SAS. Jag åkte samma rutt med SAS för några år sedan och höll på att bli försenad till anslutningsflyget. Vad de gjorde var att de skickade en bil som hämtade mig från London-flyget och körde mig direkt till Vasa-flyget utan att jag behövde gå igenom passkontrollen. DET är kundtjänst men det finns inte i Finnairs värld.

Orsaken till att vi var försenade var att en passagerare blev sjuk på det ankommande Finnair-flyget till London. Flygpersonalen kallade på sjukvårdspersonal på Heathrow, men som den finska flygkaptenen sa, det tog 2 timmar för dem att besluta sig för vad de skulle göra med personen. Ta honom till sjukhus skulle jag ha sagt, men det verkar inte bara en ide som slagit dem. Engelsmän har stora problem att fatta snabba beslut, isynnerhet om man inte är chef.



Skickat från min Samsung Galaxy-smartphone.

3 kommentarer:

  1. När jag och Linnea var sist till London åkte vi med SAS, men inte iddes de vänta på oss i Vanda, när flyget var försenat, så vi missade vårt flyg till Kronoby. Vi var dock inte de enda som missade det planet, säkert ett trettiotal, och de fick ju hysa in oss i hotell osv. Tyckte att det hade lönat sig för dem att vänta de 10 minuterna det handlade om, men icke. Så den gången var vi lite sura på SAS��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej men jisses, vad har tagit åt dem?! Åkte ni med dagens sista plan upp? Isåfall borde de verkligen ha väntat.

      Radera
  2. Jo, vi åkte tydligen med det sista panet för dagen, men anslutningsflyget kunde inte vänta 10 minuter på det 20-tal resenärer som skulle vidare. Då var vi inte muntra kan jag säga, dessutom fick vi stå i kö kanske en timme innan de öppnade kundinfon, så det var natt när vi äntligen kom oss i säng på hotellet. Men annars brukar jag vara ganska nöjd med SAS till London.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...