23 juni 2016

Regn och åska i dagarna 2

Ja jisses vad det har hävt ner de senaste två dagarna, och åskat. Igår dundrade och dånade det i två omgångar, först en bra stund på kvällen och sedan igen på natten.  Jag tycker ju som tur är att åskväder är mysigt så mera sådant😊 Temperaturen är behaglig även om det blir lite klibbigt i luften efter allt regn. 

Igår kväll var Steve och jag och kollade när några av hans bowls-klubbkompisar tävlade mot klubben vägg i vägg med hans jobb. Då var vädret perfekt, i morse var hela planen täckt av 10 cm vatten 
I tisdags åt jag en trevlig lunch med två sweor på chokladaffären Hotel Chocolates restaurang vid Borough Market. Alla rätter innehöll choklad, främst krossade torkade chokladbönor. De hade kanske kunnat vara lite mer vågade med chokladmängdeb. Vi satt på deras balkong med fin utsikt över marknaden. Jag köpte iallafall på mig en burk pesto med choklad och en flaska chili- och chokladolja. Jag har redan provat peston över en kycklingsallad. Den var god meeeen för svag chokladsmak.





Skickat från min Samsung Galaxy-smartphone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...