4 juni 2016

Chelsea Flower Show

Lördag, så skönt. Jag har just ätit frukost efter min morgondansklass. På eftermiddagen ska jag träffa min kompis Mia i stadsdelen Angel. Det pågår en utställning där som lär ska vara jättefin och som jag vill se.

Här kommer äntligen (jag kan tänka mig att ni har väntat otåligt på dem;-). Chelsea Flower Show sägs vara världens största blom/trädgårdsutställning och den är extremt populär.
Insläpp
Förutom blommor fanns det många små stånd som sålde trädgårdsrelaterade (mer eller mindre) produkter. Man kunde också köpa blomlökar, frön etc så jag kan tänka mig att det är paradiset för trädgårdsälskare.
Den här installationen var jag mest imponerad av, tustentals och åter tusentals virkade vallmon som skickats in från hela världen.
Anette och Terese, också från SWEA
I en stor byggnad hade man ställt ut alla blommor, skyddade från väder och vind.
Se så många vackra hyacinter det finns och doften gav mig julstämning.
En av många vackra installtioner
Blomtips om ni går i brölloppstankar:-)
En utställning var dedikerad till kommande OS i Rom.
Den här var smart gjord. När man stod mitt framför den så såg man att det var en bild av drottning Elisabeth, hon fyller ju 90 i år.
Grymt vackra blomsterhuvudbonader i karnevalstil.
Mer av bröllopsdekorationen.
Man blir trött av att gå upp och ner mellan blomstånden så vi gjorde ett kort vin- och pimms-stopp
Det här huset påminner lite om muminhuset.
De här vatteninstallationerna av metall var fantastiskt vackra ... ett projekt för farsan kanske som är händig med svetsen;-)
En annan vattenisntallation
Så sant, man måste tro på sig själv för att nå det man vill.
SWEA-damerna Anette, Karing och moi
En blomsäng
Rosavdelningen, här gick vi runt och sniffade länge.
Trädgårsinstallation
En annan trädgård som är mer "vildvuxen"
Det är kul att ha besökt Chelsea Flower Show men jag tror att det räckte med ett besök. Jag är ingen större trädgårdsmästare och dessutom har jag inte någon trädgård här i London men det måste vara himmelriket för alla som är intresserade av blommor för här kan man säkert få många tips.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...