29 maj 2016

Veckans mat och lite till

Hej hej. Hoppas dagen har startat bra. Här har vi inte legat på latsidan minsann. Vi steg upp kl. 8 och kl. 10 var det dags för ett pass Body Pump på gymet. Klassen är alltid proppfull så det är inte alla som festar runt på lördag. Jag har en hatkärlek till Body Pump, det är en grymt jobbig klass eftersom jag är där för att få resultat och lastar på tyngder så att jag får ta i för kung och fosterland. Efteråt är känslan helt fantastisk när musklerna känns som spagetti och svetten rinner. Jag tycker det är vackert med tonade armar, rygg och axlar, när man ser muskler också i vilotillstånd. Sedan jag började äta lågholhydrat får jag resultat mycket lättare och snabbare än när jag harvade runt på gymmet kolhydratdriven, det är ju trots allt fett och protein som bygger muskler, inte kolhydrater.

När jag kom hem satte vi igång med en välbehövlig städning av lägenheten. Jag sög än en gång upp en halv katt och sedan dammtorkade ... eller snarare katthårstorkade jag alla vrår. Steve fick ansvar för köket och toaletten den här gången. Nu är lägenheten skinande ren igen.

Här kommer lite bilder av ditt och datt, främst veckans mat, men jag börjar med en bild av väskan som jag köpte på Promod på Malta. Gillar den, perfekt som gymväska med mera.
I veckan gjorde jag en riktig retrorätt, fyllda paprikor. Man glömmer lätt bort hur gott det är. Nästa gång kanske jag inte ska vara lika ivrig med chiliflingorna när jag kryddar köttfärsen:-)
Jag har även gjort kängurukött för första gången. Jag hittade en förpackning på Lidl i Clapham Junction och beslöt mig för att göra ett försök. Jag är inte den bästa köttkocken men jag saltade och pepprade köttet och så följde jag instruktionerna på förpackningen, stekning i 7-8 minuter på varje sida. Till det åt jag smörstekt savoykål och svamp samt ångkokt sparris med massor av smör. Köttet blev faktiskt riktigt lyckat och smakade nötkött. Ser jag köttet igen i Lidls disk så kommer jag absolut att köpa det igen. Inte var det dyrt heller, under 4 pund.
Man fick fyra köttbitar så dagen efter skar jag upp de två överblivna bitarna tunnt och åt dem i en sallad.
I onsdags åt Steve och jag middag på en italiensk restaurang i Clapham med det fantasifulla namnet Fish in a tie. Restaurangen var liten och mysig (jag föredrar små ställen för de har mer atmosfär) och full trots att det var onsdag.
Som förrätt valde jag sparris med gravad lax. Rätten var sådär för sparrisen var kall vilket kändes lite fel.
Till huvudrätt valde jag lammlägg. Jag är ingen större lammfantast men jag håller på att lära mig. Köttet var mört och portionen stor men det var nog inte den bästa lammrätten som jag ätit. Vi kommer absolut att åka tillbaka men då kommer jag nog att välja något annat.
Nej, nu är det dags att hoppa i duschen. Om en timme ska vi hoppa på tåget in till Waterloo och äta hamburgarlunch/middag på puben The Thirsty Bear. Vi har varit dit tidigare och de har lätt Londons bästa hamburgare. Jag är ingen stor hamburgerätare men deras är väldigt saftiga med god topping. Jag lämnar brödet till sidan (läs till Steve) men blir proppmätt på allt annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...