9 maj 2016

Söndag i Isleworth

Glad måndag, allas favoritdag inte sant?!;-) Nej, inte min iallafall. Dagen har emellertid förflutit riktigt bra. Jag fick en mjukstart på jobbfronten så jag hann med mina två pass på gymet, först 30 minuters Grid Fit som verkligen får en att svettas som en gris. Sedan följde en timmes lugnare Barre även om jag fortfarande eftersvettades efter Griden. Nu har jag fått en bra start på veckan.

Halv fyra tog jag bussen till Tooting för mitt andra försök att delta i en fyra veckors ryggradskurs på St Georges Hospital för personer med ryggproblem. Första sessionen som hölls för två måndagar sedan fick jag skippa när jag efter 50 minuter på bussen bara kommit halvvägs och insåg att det inte fanns en chans att jag skulle komma fram på 10 minuter, trafiken stod helt stilla. Idag tog jag det säkra före det osäkra och startade 1,5 timme på förhand (tar normalt ca 30 minuter). Det visade sig vara tur av en annan orsak. När jag satt på bussen och läste igenom informationsbladet stod det att man skulle bära bekväma kläder som man kan träna i. Jag hade långklänning och även om den var bekväm så är det inte ett plagg man sitter på träningscykel i. När jag kom fram till Tooting gick jag till lågprisbutiken Primark och slet till mig träningsbyxor, linne och t-shirt och bytte sedan om på sjukhustoaletten.

Den här timslånga sessionen kändes inte så jättegivande för mig, det var som att gå på ett mycket, mycket lätt träningspass. Det är emellertid olika teman varje gång och jag tror att nästa var stretchning och det är nog mer intressant för mitt problemben.

Här kommer lite bilder från gårdagen som innehöll ett besök i en stadsdel bredvid Themsen som heter Isleworth. Vi hade först tänkt utforska ett ställe som heter Staines (också vid Themsen) men när vi såg att det inte skulle gå några tåg dit på söndag på grund av spårarbeten så fick vi tänka om.

Varken Steve eller jag har varit till Isleworth tidigare så vi var spända på vad vi skulle se när vi steg av tåget, en massa nergångna höghus eller fina villor och viktorianska hus. Det blev det senare. Ett så vackert område!
Themsen vid ebb
Vårt mål var att hitta en pub för en sen lunch och hade turen att springa på puben The Swan Inn som hade en carvery som visade sig vara mycket bra. Man kunde välja mellan 5 olika kött, eller så kunde man blanda 3, och sedan fanns massor av typiska Sunday Roast-tillbehör. Jag hoppade över yorkshire-puddingen och potatisen men det fanns massor av lågkolhydratgrönsaker att välja mellan. Jag var hungrig som en varg efter en timmes Body Pump på morgonen följt av en timmes Power Walk så jag skrapade tallriken ren ... fast det gör jag annars också:-)
Mycket mätta och belåtna gick vi sedan längs med Themsen till standsdelen St Margrets som ligger på andra sidan floden från Richmond och tog tåget hem. Det var en perfekt söndag ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...