17 april 2016

Liiite shopping och nordafrikansk mat.

Äsch, så är helgen nästan över. Vi har inte gjort många knop idag, precis som de flesta söndagarna. Jag var iallafall på en timmes Body Pump i morse för att komma igång och sen har jag jobbat lite och skött lite annat administrativt som inte blir gjort på vardagar eller som man helt enkelt skjuter fram för att det är så tråkigt.

På eftermiddagen tog Steve och jag en runda runt shoppingcentret och jag hittade ett par sneakers som är så jättepoppis nuförtiden på rea i Debenhams. De är äkta läder naturligtvis. Jag köper aldrig fusk längre, de är obekväma och så svettas man så i dem när de inte andas. De här hade kostat 65 pund men var rabatterade till 35, ett rktigt kap.
Igår åt vi middag på den nordafrikanska restaurangen Azou i Hammersmith. Det är säkert två år sedan dess så det var minsann hög tid.

Jag beställde oliver som marinerats i en fantastiskt good örtblandning. Lätt de godaste oliverna jag ätit.
Som förrätt åt jag Chachouka som är lammkorv i tomat-, lök- chili och örtsås. Beställer alltid den.
Huvudrätten blev som vanligt Chicken Djej som är den huvudrätt med minst kolhydrater och den jag gillar bäst. Kycklingen är så otroligt mör och såsen äter man med sked för den är så god.
Till maten beställde vi ett marockanskt vin som heter Medallion. Det är sällan man hittar marockanska viner på restauranger och det här är gott. Det blev hela två flaskor men vi vaknade utan minsta tecken på baksmälla. Bra viner ger inte baksmälla.
Nej nu ska jag stänga datorn för dagen ... eller för några timmar åtminstone, kan inte lova för mycket:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...