5 april 2016

Jobb, gym och Langos

Så har man kommit en liten bit in i den här veckan också. Hittills har jag inte gjort mycket annat än jobbat och gått på gym. Igår rivstartade jag med två pass, först Grid Fit följt av Barre, idag gick jag bara på Body Conditioning men det är så jobbigt att det räcker för hela dagen:-) I Body Conditioning får instruktörerna själva utforma sin klass och Judy, som håller tisdagens pass, går verkligen "all in".:-)

Det verkar ha blivit tradition för Steve, mig och Busen att somna framför TV; jag på soffan, Steve i fåtöljen och Busen på min kontorsstol. Vi är verkligen ett livat gäng under veckorna:-)

Idag gjorde jag något som heter Langos och är ett bröd med valfria fyllningar. Ni får receptet här nedanför, det är jätteenkelt.

Langos
4 bröd

Ingredienser
2 st ägg
2 dl cheddarost (riven)
2 msk majonnäs
1 nypa cayennepeppar
3 msk olja
1 st finhackad vitlöksklyfta

Gör så här
Sätt ugnen på 250 C. Blanda ihop alla ingredienser utom olja och vitlök i en bunke. Klicka ut blandningen på bakplåtspapper. Grädda i 8-10 minuter, 8 minuter om du ska steka dem i olja efteråt.

Värm oljan i stekpanna. Tillsätt vitlöken och stek lätt så att oljan får smak. Lägg sedan i langosen och stek så att de får en krispigare yta. Se till så att du inte bränner dem. Toppa med önskad fyllning. Jag valde sallad, avocado, räkor, hackad rödlök och creme fraiche. Jättegott, hälsosamt och perfekt som förrätt eller huvudrätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...