4 mars 2016

Teater, after work och svingod mat

Så är helgen snart här igen, hur härligt är inte det! Här kommer lite biler från de senaste dagarna.

På tisdag var det möte för SWEA:s programgrupp på en italiensk restaurang i Holborn. Vi var bara halva gruppen men vi hade ett mycket bra möte ändå, så nu är alla evenemang för våren spikade och vi kan börja fokusera på höstes evenemang.

Igår var jag på teatermatine och såg Bad Jews. Det var typ jag och resten pensionärer, de enda som kan ta ledigt mitt på dan:-)
Pjäsen var helt ok men jag trodde den skulle vara liiite roligare.
Klockan sex var det After Work för sweorna som hölls (i början iallafall) på baren Dirty Martini i Covent Garden. Jag tror det bara var jag som hittade rätt med första försöket, men så har varit dit några gånger tidigare också:-)

Några av sweorna
Ganska färgkoordinerade matrinis i rött och gult.
Eftersom barer inte är den idealiska platsen för samtal så gick vi efter ett par cocktails till en restaurang i närheten där vi fortsatte after worken över ett par glas vin.
Eftersom några av tjejerna kom samtidigt som vi skulle gå till det andra stället så tog jag dem dit efter att vi lämnade restaurangen så att de också skulle få prova på "cocktailsen". Jag kom hem halv ett så det blev en riktig helkväll:-)
Veckans bästa måltid(er) (räckte till flera portioner): Pulled chicken. Gud så gott det blev.
Jag gjorde också egen guacamole och coleslaw. Förberedelsen av rätterna tog bara 45 minuter, sedan var det bara att vänta i 2 timmar tills kycklingen var klar.
Jag hade tid mellan teatern och after worken igår så jag smet in på Zara och kom ut med en skön skjorta och ...
grå symetrisk topp. Nu borde jag köpa ett par jeans också, jag håller på att nöta hål på de jag har.
Vi har inget planerat för morgon men på söndag ska vi på dopet av Steves kompis dotter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...