16 februari 2016

Teater och falsk pasta

Duschad, sminkad och klar och om en halvtimmer bär det iväg till Putney för ännu ett SWEA-styrelsemöte, känns som de hålls varje vecka.

Dagen har gått åt till jobb, ett besök på gymet och så gjorde jag världens godaste lunch, lax med zucchinipasta. Jag använde "färdighyvlad" zucchinipasta som jag hittade på Sainsbury's, kallad Courgetti (zucchini heter courgette på engelska). Man behöver bara koka zucchinipastan i ett par minuter och så har den samma konsistens som spagetti men magen blir såååå mycket gladare.
Igår var det dags för teater igen, den här gången The Mater Builder med Ralf Fiennes i huvudrollen. Jag hade aldrig varit på The Old Vic tidigare men har alltid velat gå eftersom de brukar får väldigt berömda skådespelare dit. Den ligger dessutom praktiskt till, 3 minuters promenad från Waterloo Station.
Teatern var grymt vacker, och liten, vilket innebar att man inte behövde köpa de svindyra biljetterna för att se bra. Det enda problemet var att det var ganska lite benutrymme så jag (och många andra märkte jag) började sitta och skruva på mig efter första akten.
The Master Builder, eller Bygmester Solness som stycket heter på norska, är skrivet av Henrik Ibsen. Pjäsen var helt ok men med tre akter var den lite väl lång, speciellt då man satt så trångt. Men, man fick ju se storkändisen Fiennes ifallafall:-) Teatern var helt fullspäckad och det fanns ovanligt många unga personer där, speciellt kvinnor, så jag antar att de också kom för att se Fiennes:-).
Bild från The Guardian
Så här ser han ut utan skägg, snyggisen:-)
Bild från The Old Vic

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...