28 januari 2016

Teater och kattliv

Snart helg, yippeyey! Idag har jag försökt jobba undan så mycket som möjligt av veckans projekt för imorgon ska jag sluta tidigare för att åka till Hammersmith för gin-tasting tillsammans med min kompis Ivonne och hennes kompisar. Ska bli intressant men tror inte att den gin som vi kommer att smaka slår finska Napue, dricker en G&T med Napue nu.

Förutom att jag jobbat så hann jag med två pass på gymet och sedan gjorde jag en helt underbar lunch (och middag) med stekt kycklinglever, körsbärstomater, kokt ägg, avocado, fetaost, kokt sparris och spenat. Över det så hällde jag massor av olivolja. Så gott och så färggrannt.
Mellan jobbandet bytte och tvättade jag sängkläder. Jag hade knappt hunnit byta överdragen innan Busen var där och mös:-)
Igår var jag som sagt på teater och såg Peter Pan Goes Wrong som var inne på sin sista runda. Pjäsen var grymt rolig men upplevelsen förstördes av mitt värkande högerben, jag trodde jag skulle bli galen. Det värkte från skinkan ända ner till fotknölen. Jag satte min tjocka halsduk under höger skinka och då blev det liiite bättre. Jag har fått remiss för fysioterapi på ett av sjukhusen här i närheten men det är ju "mission impossible" att få tid dit. Jag har ringt till bokningstjänsten (som i sin tur kontaktar fysioterapiavdelningen) hela månaden och antingen har de på avdelningen "möte", de svarar inte, de lovar att ringa upp (vilket de inte gör) etc. Idag skulle hon som jag talade med skicka ännu ett jävla email till avdelningen. De kan skicka hur många email de vill för inget händer ju!! Jag kommer att ringa på måndag igen, och varje dag tills jag får en tid.
Ännu en vacker teater i London
Annars så är det verkligen aldrig några lugna stunder med katt, även om Busen som bäst sover på sin filt bredvid mig på soffan:-)

Igår när jag kom hem vid tiotiden från teatern möttes jag av en uppgiven Steve som berättade att Busen hade mått illa och spytt ett par gånger. Steve kunde inte fatta att det fanns så mycket mat i en liten katt, men så hade han ätit som om han inte sett mat tidigare under dagen. Busen hann också leverera en pizza efter jag kom hem också och lyckades nästan pricka in alla mina skor i hallen. Efter det var det som tur var det äntligen över och han återhämtade sig tämligen snabbt. Vi förstår inte riktigt vad det kan vara, överätning, hårboll, han har ätit något som han inte skulle ... Huvudsaken är iallafall att han repade sig snabbt och idag har han både ätit och druckit som normalt.

Idag utmärkte han sig med att pinka på toalettgolvet när jag höll på att byta i sandlådan, och precis på den plats där sandlådan normalt står! Det gick uppenbarligen inte att vänta 3 minuter. Dessutom låg han på toalettgolvet och funderade när jag kom in för att städa lådan och då var det minsann ingen brådska:-) Jag tror att han tyckte att sanden i lådan var för smutsig. Jag brukar inte byta sand varje dag utan strör över ny sand och det brukar han vara ok med men nu hade det väl gått en halv dag över gränsen:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...