1 januari 2016

Nyårsfirandet 2015/16

Så är nyårsaftonen över, skönt. Jag och Steve stannade som sagt bara hemma och det var jätteskönt.

Jag gjorde årets sista gymbesök och provade samtidigt på en ny klass eftersom det typ var det enda som erbjöds, många var inställda. Klassen hette Grid någonting och går ut på att man två och två tar sig igenom olika stopp där man ska utföra en viss uppgift, push-ups, cykla, magövning osv. under 40 sek. Klassen är bara 30 minuter och därför har jag inte gått tidigare, om jag släpar mig till gymet så vill jag träna minst 45 minuter. Jag blev positivt överraskad dock och känner av det både här och där i kroppen idag.

Vid femtiden på kvällen rusade Steve och jag till matvaruaffären för att köpa ingredienser till middagen, det fanns faktiskt ingredienser kvar:-)

Till förrätt blev det pancettainrullad halloumi.
Och till huvudrätt stek som Steve gjorde till perfektion och som vi åt med ugnsrostade körsbärstomater, stekt lök, sötpotatisklyftor och en ny typ av brysselkål som jag aldrig sett tidigare. De såg ut som brysselkål som slagit ut. Det var en fantastiskt god middag som vi sköljde ner med Amarone-vin
Sen började den långa väntan till tolvslaget.
När vi tittat på fyrverkeriet på TV och skålat i lite bubbel gick Steve och lade sig. Jag var ännu inte trött utan plöjde igenom alla tre avsnitt som visats hittills av Fröken Frimans krig 2. Jag har blivit helt fast och det irriterar mig att jag inte såg "krig 1" när det gick för man kan inte längre se dem på svtplay. Busen gick och lade sig med Steve men kom ut till vardagsrummet och kollade ett par gånger om jag inte också skulle gå och lägga mig, han vill helst ha flocken samlad på ett ställe:-)

Jag avslutar med ett kornigt men gulligt foto av Busen och Steve

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...