1 januari 2016

Nyårsdagen

Gott Nytt År på er, hoppas att årets första dag har börjat bra.

Jag och Steve beslöt oss för att röra på oss och få lite frisk luft och promenerade in till Wimbledon i det grå vädret vilket tog exakt en timme. Väl framme gick vi i några affärer innan vi åt lunch på puben O'neills. Vi tog båda hamburgare men jag bad om att få byta potatisen till coleslaw. Steve åt mitt bröd. Jag tror dock att kocken inte var helt på topp för köttet var extremt well done och baconet lika så, det krävdes mycket tuggande innan man kunde svälja
Vi kollade inte så mycket på rea men jag hittade en mössa med äkta rävpälstofs som såldes med 15 punds rabatt. Jag har velat ha en sådan en tid så jag slog till när jag stötte på den. Busen gillade tofsen, päls möter päls och kärlek vid första ögonastet, så man fick se upp så att han inte satte tänderna och klorna i den.
Jag köpte också en ny kamera som jag behövt länge. Det blev en Sony för den hade den största inbyggda zoomen och flesta pixlarna. Jag gillar också det gummiaktiga greppet som gör att den sitter stadigt i handen. Kameran har fått bra recensioner på nätet också. Nu gäller det bara att ta sig i kragen och läsa igenom bruksanvisningen så att jag lär mig fler funktioner än två som med den andra kameran.
Dagens Busen blev en bild när han sträcker sig så högt han kan för att kolla på de brinnande ljusen. En riktig stilig katt och hans päls är fortfarande mjuk som bomull trots att han tappat största delen av kattungspälsen.

I dag gav vi honom också den första masmedeldosen av 3. Jag lindade in honom i en filt med maskmedelsprutan i högsta hugg medan Steve öppnade munnen. Pust, två doser kvar. Veterinären ville att man skulle ge honom en maskkur innan han kastreras så att han är helt "ren".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...