9 december 2015

Julmingel och -middag

Här går dagarna undan minsann och det blir bara ett snabbt inlägg även idag för snart är det dags för veckans andra julbord och till samma restaurang till och med:-)

I måndags var vi ett gäng sweor som träffades för julmingel på en bar i Piccadilly. Vi åt och drack gott samt umgicks.
SWEA:s ordförande Helen hälsade alla välkomna.
Sedan blev det också "Secret santa", dvs alla sätter en julklapp i en säck och sedan delar någon ut dem slumpmässigt. Jag fick en låda med choklad så Steve var nöjd:-)
Julrester.
Alla samlade.
Igår var det dags för den svenska bokklubbens julmiddag på restaurangen Stockholm Deli i East Sheen. Det var vi trognaste klubbmedlemmar som hade möjlighet att komma.
Fisktallrik med inlaggd sill, gravad lax, pate, olika sillsallader mm.
Kallskuret som innehöll alltifrån tunga till renkött och julskinka.
Varmrätten. Det var kålrätter högt och lågt, sånt gillar jag. Det fanns till och med lite lutfisk som jag provade. Nu behöver jag inte äta den mer i år, är den fisk som jag gillar minst får jag väl säga:-)
Och sedan lite efterrätt, Ris a la Maltan och saffran-cheeskaken var underbart boda.
Vi åt, åt och åt och pratade tills de stängde, jag behöver knappast säga att jag var minst sagt mätt när jag åkte hem ... och nu är det snart dags igen:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...