28 december 2015

Julen 2015

Nu ska jag slänga iväg ett inlägg, det är hög tid. Dagarna har bara rusat iväg och imorgon flyger jag tillbaka till London. Ska bli kul att se Busen igen. Steve kom tillbaka från sina föräldrar idag och Busen visste inte hur han skulle bete sig för att visa hur glad han var. Gullekatt:-)

Idag åkte jag en sväng till Jakobstad för att hämta mitt pass. Jag hann också med att äta middag tillsammans med mina kompisar Maria, Linnea och Krister. Det var så kul att träffa dem igen och som vanligt fick vi många skratt.

Här kommer en liten bildbomb från de senaste dagarna.


Dagen före julafton tittade vi som vanligt på Bingolottos uppesittarkväll och njöt av ett par French 75-cocktails.
På julafton gick vi på Julbön i kyrkan följt av ett mycket traditionellt julbord. Onödigt att ändra ett fungerande koncept:-) Det hade snöat lite dagen före julafton så vi fick faktiskt en "vit" jul. På juldagen hade allt smält bort igen.
Vår typiska julnattmat, räkmacka.
Ingen julafton utan Karl Bertil. Jag kan missa Kalle Anka men inte Karl Bertil.
Min årliga risgrynsgrötportion. Massor av kolhydrater men en gång om året får det väl gå.
Elvis sitter och kollar vad som sker på utsidan.
Vi dricker alltid Feuerzangenbowle som vår glögg.
Papper och katter hör ihop.
Elvis ligger alltid med framtassarna uppvikta under sig, det kan ju inte vara bekvämt?!
Han lägger också svansen under sig.
Jag har också hunnit gå på promenad med min kompis Beatrice som jag känt sedan vi var 5 år. Vi hann behandla det mesta som hänt under promenaden.


Igår kom Cecilia över och vi samt Magnus satt och pratade och drack vin och G&T till långt in på natten. Kan ju säga att jag kände mig ganska seg i morse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...