3 december 2015

Julbak och skuldfri

Tyckte att det var dags med lite jullukt i lägenheten så ikväll har jag bakat både saffransbiscotti och lussebullar.

I morse märkte jag att min tvåveckorsdos av antiinflammatorisk medicin är slut, nu blir det inget mer. Buäääääää. Det har varit SÅ SKÖNT att inte ha en vad som värker vareviga dag, att kunna gå i affärer i mer än 30 minuter innan jag tvingas sätta mig och sträcka och massera vaden på grund av värken. Nu är jag 100 % övertygad om att problemet kommer från ryggen, Det var därför jag fick medicinen, för att avlägsna inflammationen i nerverna på grund av att två kotor har lite för mycket närkontakt.
Däremot gjorde min muskelbristning i vaden sig påmind igen. Jag var lugnt på väg ut genom lägenhetsdörren när det knäppte till. Den här gången var det som tur var inte lika allvarligt utan jag kunde fortsätta till min pilatestimme. Har läst att det kan ta upp till 6 månader innan skadan är läkt och under tiden är muskeln väldigt "bristningskänslig".

Idag är en "stor" dag, jag betalade bort hela min del av bostadslånet så nu är jag helt skuldfri igen! Steve får kämpa på ytterligare några år med sin halva, men hans ränta kommer att sjunka ganska drastiskt när hälften av lånet är borta vilket innebär att han kan betala av lånet snabbare.

Det var inte helt okomplicerat att betala lånet. Jag trodde att det skulle räcka med att säga från och till vilket konto som lånet skulle betalas och visa ID, speciellt när båda kontona är i samma bank men icke, det här är ju trots allt England, byråkratins förlovade land. Först frågade hon efter mitt bankkort. Jag sade att jag inte använder kort för det kontot och klipper det genast de envisas med att skicka ett. Det här kontot använder jag uteslutande för fakturering och sedan för jag över så mycket pengar jag behöver till ett annat konto som jag har hos en annan bank. Jag slipper  mycket jobb när jag deklarerar och inte behöver vada mellan matinköp, pubrundor och Oyster-kortpåfyllningar. Nu behöver jag bara plussa ihop allt som kommit in på kontot under ett år och voila, min årliga inomst.

Kassörskan såg inte jättenöjd ut. Sedan frågade hon om jag har checkhäfte för då skulle jag kunna betala lånet med check!! Nej, sa jag, jag använder inte checker längre. Då frågade hon om jag ville att hon skulle beställa ett checkhäfte åt mig, jag sade nej tack. Till slut så gjorde hon en speciell check som ställdes ut på mitt konto och slutligen var betalningen gjord. Snacka om att göra något skitenkelt jättesvårt.

Ikväll ska Steve och jag testa en italiensk restaurang som ligger kanske 10 min. promenad från oss. Vi har aldrig varit dit tidigare men den har fått bra omdömen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...