4 december 2015

Inbokade kulturella upplevelser för våran

Glad fredag alla. Äntligen snart helg igen. Veckorna formligen rusar iväg, hinner knappt något annat än att jobba och gå på gym. Idag har jag iallafall dammsugit hela lägenheten och en timme på kvällen satt jag och googlade teaterpjäser, musikaler och annat för våren och nu har jag köpt biljetter till fyra.

Den 2 januari ska gå på är en pjäs som heter The Homecoming med Gemma Chan i huvudrollen. Hon är säkert inte känd utanför England men jag såg henne i en TV-serie som hette Humans.
6 januari står baletten Nötknäpparen på tur. Har sett den tidigare när jag var på resa till St Petersburg med min ryskagrupp från universitetet.
4 februari är det dags för teater igen med skådespelerskan Gemma Arterton i huvudrollen. Hon har varit med i ett antal filmer, bland annat James Bond för några år sedan.
Sist på listan är musikalen Sunset Blvd. med Glenn Close, hon som kokade kaninen i Farlig Förbindelse. En ganska bra lista tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...